مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: باید آگاه باشیم که میراث فرهنگی به تنهایی مسوول حفاظت از آثار تاریخی نیست و همه نهادها مسئولیت دارند .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از اصفهان، "فریدون اله یاری " در کارگروه میراث فرهنگی شهرستان شاهین شهر و میمه در استان اصفهان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان افزود : تمامی نهادهایی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با میراث فرهنگی در ارتباط هستند، مسوول حفاظت از آثار تاریخی مناطق خود می باشند.

وی به ثبت جهانی قناتهای تاریخی شهرستان وزوان و میمه اشاره کرد و افزود: هرگونه تلاش برای ثبت جهانی این اثر منحصر به فرد تاریخی جدای از اینکه برای کشور و استان افتخار بزرگی است، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان خواهد داشت ، و موجب ارتقاء سطحی ملی منطقه ای این شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 2016 پرونده 11 قنات تاریخی کشور ازجمله قنات وزوان در شورای ثبت جهانی مطرح خواهد شد، افزود: با توجه به حساسیتهای موجود باید سعی کنیم این پرونده بدور از هر گونه مشکلی به یونسکو ارسال گردد.

وی همچنین به ارگ تاریخی مورچه خورت اشاره کرد و افزود: سازمان میراث فرهنگی از آمادگی لازم جهت حمایت از سرمایه گذاران در تمامی بناهای تاریخی که قابل بهره برداری هستند، برخوردار می باشد که در این میان ارگ ها، کاروانسراها و خانه های تاریخی از اولویت ویژه ای در نزد ما برخوردار است .

وی افزود: این بنای تاریخی به دلیل ارزشهای معماری آن از یکسو و قرار گرفتن آن در محور جاده ارتباطی شمال به جنوب کشور از اهیمت ویژه ای برخوردار است .

وی همچنین تاکید کرد: با همکاری سازمان میراث فرهنگی امسال سیاست توسعه اقامتگاههای بوم گردی در دستور کارقرار گیرد و در این راستا سازمان جهت حمایت از سرمایه گذاران دراین حوزه وام یک میلیارد ریالی با بهره چهار درصد اعطا می کند .

شایان ذکر است، در ادامه این نشست مقرر گردید، تا طرح ضربتی مرمت ارگ تاریخی مورچه خورت فراهم گردد.

همچنین مقرر گردید ،تا طرح های سرمایه گذران برای بهره برداری از کاروانسرای گز بررسی و این کاروانسرا به زودی به بهره برداری برسد.

مدیر کل میراث فرهنگی به همراه مدیران و مسوولین شهرستان شاهین شهر و میمه از محور گردشگری شاهین شهر و کاروانسرای مادرشاه بازدید نمودند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.