عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: امروزه افزایش بیش از اندازه خودرو ها گسترش ترافیک را به همراه داشته است که باید با ایجاد پارکینگ های بیشتر این مشکل را برطرف کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، آیت الله ابراهیم امینی در دیدار با شهردار جدید قم و اعضا شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: نگاه شهردار باید به قم نسبت به سایر شهرها تفاوت داشته باشد زیرا که شهر قم یک شهر مذهبی است که پایتخت جهان تشیع محسوب میشود و جایگاه ویژه ای در جهان دارد.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید به نقش شورای شهر در ایجاد همدلی بین مسئولین استان بسیار مهم است گفت: شهرداری و شورای شهر باید در کنار هم دیگر در اداره شهر تلاش کنند وظایف طراحی شهر تنها بر عهده ی یکی از آنها نیست بلکه هر دوی آنها در این امر موثر هستند.

 وی با اشاره به مشکلات شهری عنوان کرد: امروزه افزایش بیش از اندازه خودرو ها گسترش ترافیک را به همراه داشته است که باید با ایجاد پارکینگ های بیشتر این مشکل را برطرف کرد.

 آیت الله امینی افزود: از دیگر مشکلات شهر افزایش بیش از اندازه ساختمان های بلند و چند طبقه است که باعث تخریب فضای سبز و تغییر چهره شهر شده است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بدهی های شهردای بیان کرد: باید هر چه زود تر برای این بدهی های چاره ای اندیشه شود و پروژه های نیمه تمام شهری توسط شهرداری و شورای شهر تکمیل شود.

 مرتضی سقاییان نژاد در این دیدار با اشاره به روند شهردای تصریح کرد: خوشبختانه روزانه 560 میلیون تومان سود به شهرداری قم تزریق میشود این در حالی است که 350 میلیارد تومان دولت بایستی بودجه در اختیار شهرداری قم قرار دهد که در این صورت بدهی های شهرداری تعدیل میشود.

 وی افزود: تا وقتی که پروژه های نا تمام در سطح شهر تکمیل نشود به سراغ پروژه جدید نخواهیم رفت و اهتمام شهرداری بر این امر می باشد.

 رئیس شورای شهر قم در این دیدار در خصوص ایجاد پارکینگ در شهر قم اظهار داشت: پارکینگ شهید کاظمی در هسته مرکزی شهر قم ایجاد میشود که با وجود این پارکینگ 3 هزار دستگاه خودرو برای پارک ظرفیت پیدا میکنند.

 انتهای پیام/ گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.