وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی همزمان با تأیید حملات هوایی عربستان، خواستار اعمال فشار بیشتر شورای امنیت علیه جنبش انصارالله شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از "القدس العربی"؛ سازمان همکاری اسلامی به منظور عقب نشینی نیروهای جنبش انصارالله از شهرهای تحت کنترل خود خواستار اعمال فشار هر چه بیشتر شورای امنیت بر این جنبش شد.

وزرای خارجه کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی که با هدف بررسی بحران یمن در "جده عربستان" نشست اضطراری برگزار کرده بودند، در بیانیه پایانی خود به شدت دخالت قدرت های منطقه ای در امور داخلی یمن و تفرقه افکنی‌های مذهبی را محکوم کردند.

وزرای سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه با تاکید بر اینکه نیروهای وابسته به جنبش انصارالله باید در سریع ترین زمان ممکن از صنعا، عدن و مابقی شهرها و ادارات تحت کنترل خود عقب نشینی کنند، خواستار اعمال فشارهای بیشتر شورای امنیت علیه این جنبش شدند.

این بیانیه با تائید و تحسین حملات نظامی عربستان سعودی به منظور سرکوب انصارالله، خواستار برقراری آشتی ملی از طریق از سرگیری فرآیند سیاسی یمن با مشارکت تمامی احزاب سیاسی شد.

وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پایان با استقبال از پیشنهاد "ایاد مدنی،" دبیرکل این سازمان مبنی بر برگزاری کنفرانس حمایت بشر دوستانه از یمن، خواستار انجام اقدامات لازم از سوی دبیرکل سازمان ملل در این خصوص شدند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار