نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان‌های ملارد، شهریار و قدس با 1 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت و سطح مهاجرپذیری بالا از نخبگان بسیاری برخوردار است .

حسین گروسی، نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جمعیت 1 میلیون و 500 هزار نفری حوزه انتخابیه خویش (شهریار، قدس و ملارد) اظهار کرد: این سه شهرستان با حجم انبوهی از مهاجرپذیری مواجه است و بصورت تقریبی از 22 استان کشور در این مناطق سکونت دارند و بطور طبیعی حضور متکثر و بالای جمعیت در این شهرستان‌ها، سرمایه‌ انسانی در این خطه را به نحو قابل توجهی ارتقاء و افزایش داده است.

وی در ادامه افزود: نخبگان و استعدادهای توانمند و بالقوه‌ای در سطح این شهرستان‌ها در حوزه‌های گوناگون اعم از علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی  سکونت دارند و به اصطلاح روانشناسان این مناطق از بانک ژنتیکی مطلوبی برخوردار است.

گروسی در پایان تصریح کرد: جمعیت این شهرستان‌ها از بسیاری استان‌های کشور بالاتر است و در حقیقت با ارتقاء سطح امکانات می‌توان از این سرمایه انسانی به نحو سازنده و اثربخشی بهره‌گیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار