معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: قبول دارم با وجود دستاوردهای کنونی راههای نرفته زیادی هم باقی مانده است، مثلا از 5 قانون مصوب یکی از آنها هنوز اجرا نشده است،

محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: در زمان شروع به کار سازمان اوضاع پرستاری کشور در ابعاد مختلف به گوه ای بود که قابل قیاس با وضع کنونی نبود و مشکلات زیادی از هر سو حرفه پرستاری را احاطه کرده بود و پرستاری نه جایگاهی برای ابراز وجود و نه صدایی برای گفتن داشت.

وی ادامه داد: در هنگام شروع به کار سازمان در سال 83 با سالی 3500 نفر فارغ‌التحصیل پرستار از دانشکده‌ها اما دارای 40 هزار نفر پرستار بیکار بودیم و حقوق پرستاران دولتی با ماهی 120 هزار تومان پایین‌تر از معلمین با حقوق 130 هزار تومانی بود، اما اکنون با سالی بالغ بر 8500 نفر فارغ‌التحصیل چه مقدار بیکار داریم؟ 
 
قضاوت در همین دو مورد را به پرستاران وا می‌گذارم و سایر مسائل را نیز به همین منوال قضاوت بفرمایید. 
 
وی افزود: اما قبول دارم با وجود دستاوردهای کنونی راههای نرفته زیادی هم باقی مانده است، مثلا از 5 قانون مصوب یکی از آنها هنوز اجرا نشده است، کما اینکه بسیاری از قوانین کشوری در سایر عرصه‌ها نیز هنوز اجرا نشده و حتی بالاتر از آن برخی اصول قانون اساسی کشور نیز اجرا نشده و روی زمین مانده است. 
 
میرزابیگی تصریح کرد: اما با عنایت به اختیارات سازمان و محتوای قانون، نبود بودجه و اعتبار هر آنچه واصل شده بیشتر از نیمه پر لیوان بوده است و همه اینها در اثر انتخابات خوب، حمایت، تعامل هوشمندانه با ارکان کشور و دستگاه‌های مختلف و نگاه فراجناحی محدود نشدن در یک حزب و ... بوده است. در طول 12 سال گذشته در نتیجه انتخابات خوب و انسجام اعضای هیئت مدیره شورای عالی و تمام ارکان سازمان به گونه‌ای رفتار شد که به تمام معنا رفتارهای سازمان نظام پرستاری رفتاری کاملا سازمانی ، حرفه‌ای ، هوشمندانه و حساب شده بوده است. 
 
وی ادامه داد: اینجانب از مدتها پیش تصمیم گرفتم که در این دوره جزو کاندیداها نباشم و هم‌اکنون هم از هیچ شهری کاندیدا نشدم. اکنون ضمن تقدیر و تشکر از تمام کسانی که در طول 12 سال گذشته بلکه 20 سال گذشته با همکاری تیم‌های فشرده با بنده که زمانی فقط به تعداد انگشتان یک دست بودند و بعد از تشکیل سازمان تعداد آنها به حدود 1000 نفر رسید و در یک التهاب و انسجام 12 ساله با همکاری 1000 نفر و 30 نفر اعضای شورای عالی توانستیم به آنچه قول و وعده داده بودیم، عمل کنیم و خیلی فراتر از اختیارات قانونی و بضاعت سازمانی دستاورد داشته باشد. 
 
میرزابیگی گفت: در پاسخ به برخی شبهات رسما اعلام می‌کنم، براساس برنامه‌های تنظیم شده در معاونت پرستاری، به فضل الهی وظیفه‌ام را در قبال پرستاران انجام خواهم داد و هیچ کدام از شبهات که این روزها مطرح می‌شود صحت ندارد، مخصوصا دوره یکساله مهارتی غیردانشگاهی همان کمک پرستاری با وظایف کاملا مشخص است و بنا است برای حرمت گذاشتن و اهمیت قائل شدن برای پرستاران دانشگاهی حدود 30 وظیفه از کارشناسی کم و به این افراد داده شود تا پرستاران عزیز دانشگاهی بتوانند در دامنه‌های حرفه‌ای و علمی بالاتر یعنی حدود 400 و چند وظیفه دیگری که دارند با انجام آنها پرستاری علمی‌تر، حرفه‌ای تر و استانداردتری را به نمایش بگذارد تا بلکه بتوانیم شان اجتماعی و علمی پرستاری را بیشتر افزایش دهیم، لذا نه این کمک پرستاران یکساله جای پرستاران را خواهند گرفت و نه پرستاران هرچقدر باشند وظایف کمک پرستاران را انجام خواهند داد. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بقیه شایعات هم تقریبا از همین جنس است، لذا شاید متاسفانه انتخابات بعضی افراد یا جریانات به جای ارائه برنامه‌های خود برای 4 سال آینده میخواهند با مخالفت به موضوعات دروغ و بی‌اساس خود را قهرمان جلوه دهند، لذا به همه عزیزان توصیه می‌کنم در این فرصت باقیمانده هم کاندیداها برنامه‌ها و اهداف خود را تشریح کنند و هم پرستاران درست دقت کنند و در بین برنامه‌ها به بهترین برنامه و افراد رای دهند و از همه اینها مهمتر با مشارکت بالا در روز جمعه حضور یابند تا سازمان که در دوره چهارم تشکیل می‌شود نیز از وجهه و اقتدار کافی برخوردار باشد. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار