معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: راندمان تولید گندم از هر متر مکعب آب در ایران یک کیلو گرم کمتر از کشورهای دیگر است.

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی امروز در ارومیه با تاکید بر ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی افزود: در زمینه تولید محصولات کشاورزی در ایران از هر متر مکعب آب حداکثر 600 گرم گندم تولید می‌شود این در حالی است که در کشوری مانند مصر از هر متر مکعب آب یک کیلو و 700 گرم گندم تولید می‌شود.

عباس کشاورز تاکید کرد: کشاورزان باید در مورد مصرف آب حساب شده عمل کنند چرا که اگر در مصرف این مایع حیاتی درست عمل نشود با کاهش درآمد مواجه می‌شوند و وابستگی کشور ما در بخش غذایی بیشتر از گذشته خواهد شد.

وی گفت: کشورمان سالانه با وارد کردن مواد غذایی مورد نیاز خود از خارج از کشور 14 میلیارد دلار درآمدزایی برای کشاورزان خارجی دارد.

 کشاورز با بیان اینکه  کشورمان همه ساله با پرداخت این میزان هزینه، اشتغال پایداری را برای کشاورزان خارجی به وجود آورده است تصریح کرد: در حال حاضر 50 درصد از مواد غذایی مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شود که باید تلاش شود تا از اتکای کشور به محصولات کشاورزی خارج از کشور کاسته شود.

 وی مهم‌ترین برنامه های بخش زراعت وزارت جهاد کشاورزی را تولید پایه ای بذر با کیفیت مناسب عنوان کرد و افزود: سالانه 230 هزار تن بذر گندم اصلاح شده و 14 هزار تن بذر اصلاح شده ذرت تولید و به مصرف می‌رسد که نقش مهمی در افزایش راندمان تولید دارد.

کشاورز یادآور شد: علاوه بر این در حال حاضر بذور چغندر قند، سبزی و صیفی نیز به صورت کاملاً اصلاح شده در اختیار کشاورزان کشور قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار