رئیس فدراسیون هندبال گفت: هر چه تیم‎ها قدرتمند شوند بیشتر می‎توانیم به ارتقاء ملی رشته هندبال دست یابیم.

با تعدیل قدرت تیم‌ها کفه ترازو را یکسان می‎کنیمابوالحسن مهدوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های هندبال گفت: پس از بررسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم لیگ برتر هندبال چندین سال است که پویا، با نشاط و مهیج نیست، چرا که از ابتدا مشخص بود کدام تیم ها به مقام اول، دوم و سوم دست می یابند.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در 6 سال اخیر نیز همین مسیر دنبال شده است با این تفاوت که تیم‌ها جابه جا شده بودند، برخی تیم ها که از قبل عنوان‌هایی به دست می‎آوردند به اواسط جدول رفتند، به دلیل اینکه بازیکنان تیم ملی در یک باشگاه و یک تیم جمع می شدند و قدرت این تیم تعیین می شد.
 
رئیس فدراسیون اذعان داشت: براین اساس طبق وعده‌هایی که به مجمع عمومی هندبال دادیم، مقرر شد تغییرات لازم را در ساختار تشکیلاتی، برنامه و نیروهای فدراسیون اعمال کنیم، تا به وعده خود عمل کنیم.ما به وسیله تنظیم برنامه ها تمرکز قدرت در تیم ها را به تعادل می‎رسانیم  زیرا هر چه تعداد تیم های قدرتمند در لیگ برتر افزایش پیدا کند سطح ملی هندبال ایران توسعه می‎یابد.

مهدوی تصریح کرد: لیگ امسال به صورت آزمایشی برگزار می‎شود تا با بررسی سوابق کشورهای نامدار در این ورزش،موفق به داشتن لیگی حرفه‌ای شویم.
 
منظور از برگزار لیگ به صورت آزمایشی این است که طی  2 سال متوالی، رقابت‌ها را با همین روند فعلی برگزار کنیم و در پایان زمان داده شده به بررسی وضعیت رقابتها بپردازیم،‌در این زمان حضور کارشناسان برای بررسی چالش ها،نقاط ضعف و قدرت کمک بزرگی خواهد بود، در صورتی که لیگ با وضعیت فعالی بهره‌وری بیشتری داشته باشد به کار خود ادامه می دهیم در غیر اینصورت به مسیر گذشته باز خواهیم گشت.
 
 
وی بیان داشت: تصمیم داریم با نظر سنجی از کمیته فنی فدراسیون نام 24 بازیکن ستاره و ملی پوش هندبال را استخراج کنیم،تا طبق قانون مصوب شده تنها 4 بازیکن ملی پوش درهر تیم باشد،  با این قانون تقسیم قدرت بین تیم ها انجام می شود  و حق کسی در این میان پایمال نخواهد شد.
 البته این قانون در ابتدا با مخالفت 4 تیم روبرو شد اما در پایان وبا برگزاری نظرسنجی از کارشناسان و کلیه تیم ها این مورد مهم با موافقت اکثریت همراه بود، تا با اطمینان به کار خود ادامه دهیم،  در این میان تبصره های مهمی  نیز تنظیم شد. اولین موضوع آزمایشی بودن این طرح دو ساله که نباید فراموش کنیم.

نکته دوم این است که اگر باشگاهی  موفق به تربیت بازیکنان جوان شود و آنها راطی این دو سال به تیم ملی معرفی کند به عنوان امتیاز می تواند بازیکنانش از جدا از سهمیه در اختیار داشته باشد،  اما نکته پایانی اینکه باتوجه به  حضور دو تیم

ثامن الحجج سبزوار و منیزیم در جام باشگاه‌های آسیا هندبال مسئولان این دو تیم اجازه دارند به جای 4 بازیکن از 5 بازیکن  ملی پوش در ترکیب بهره ببرند تا نماینده شایسته ای از هندبال ایران در رقابتهای آسیای باشند.
 
تیم ها حق جذب بازیکن دو بازیکن خارجی دارند
 
رئیس فدراسیون تاکید کرد: اما بحث بازیکنان خارجی که از مباحث مهم تیم های لیگ برتر است نیز مورد بررسی قرار گرفت به این صورت که ابتدا فدراسیون در نظر داشت سهمیه بازیکنان خارجی هر تیم را به عدد 3 برساند ،اما از آنجا ک باشگاه ها را در اتخاذ تصمیمات شریک دانسته ایم و به آنها ارزش ویژه ای داده ایم با نظر مسئولان تیم ها، سهمیه خارجی با یک کاهش ،به 2 بازیکن خارجی رسید،
 امسال برنامه های زیادی را برای لیگ برتر هندبال داشتیم که امیدواریم رضایت و حضور هواداران در این رقابتها نتیجه مطلوب و تصمیماتمان را به نمایش بگذارد.
 
همچنین از سوی دیگر داوری، هندبال ایران در آزمایش بزرگی قرار دارد و خواهان سربلند بیرون آمدن ،این افراد زحمتکش  در رقابت های لیگ است.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار