سرلشکر رضایی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

تحریم یک جسد مرده است/ ایران جزء 10 قدرت برتر نظامی دنیاست

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: تحریم یک جسد مرده است و باید از سر راه ملت برداشته شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی استاد دانشگاه امام حسین(ع) در حاشیه همایش "برنامه هسته‌ای ایران، فرصت‌ها، چالش‌ها و روندها" که امروز در این دانشگاه برگزار شد، در پاسخ به سؤال باشگاه خبرنگاران درباره قدرت نظامی کشورمان اظهار داشت: ایران از نظر نظامی، قدرت برتر منطقه و جزء 10 کشور برتر دنیا بر اساس معیارهای واقعی به حساب می‌آید.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار دفاعی- امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره تحریم‌ها تصریح کرد: تحریم یک جسد مرده است و باید از سر راه ملت برداشته شود.

سرلشکر رضایی درباره رتبه‌بندی ارتش‌های جهان از سوی سایت گلوبال و رتبه 23 ایران، گفت: برآوردهایی که در دنیا می‌شود، بر اساس نگاه سنتی به مسأله دفاع و امنیت است و آن‌ها تجهیزات و ارتباطات بین‌المللی را معیار قرار می‌دهند که اشتباه بوده و بر اساس معیار واقعی ایران جزء 10 قدرت برتر نظامی دنیاست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار دفاعی- امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره نقش مذاکرات هسته‌ای و تحریم‌ها در اقتصاد ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با تحریم اقتصادی، ما را دچار مشکل کنند که البته همان‌طور که مثل 30 سال گذشته شکست خوردند، بازهم در بن‌بست قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به لزوم اهتمام دولتمردان به مذاکرات و توجه به سیاست‌های آمریکا و لزوم داشتن تدبیری در این زمینه، یادآور شد: آمریکایی‌ها باید اعتماد ملت ما را جلب کنند؛ تحریم به عنوان یک سیاست مرده شناخته شده که باید از سر راه ملت برداشته شود و این موضوع می‌تواند همانند دوران دفاع مقدس که مسأله دفاعی ما را متحول کرد، اقتصاد ایران را با تحول مواجه کند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به فرصت تاریخی پیش روی ملت ایران خاطر نشان کرد: تحریم باید به فرصتی برای پیشرفت ملت ایران تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
درود بر ایران.................
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
دمت گرم سردار راستین حرف دل منو زدی دستت را میبوسم . واقعا عاشق صادقانه گفتنت هستم. هرجی میگید انگار ذهن منو میگید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
بله .. وقتی خودش ده ها میلیونی حقوق میگیره باید هم این حرفو بزنه
آخرین اخبار