معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، نقش دولت در ایجاد بازارچه های صنایع دستی را حمایت از بخش خصوصی با پرداخت تسهیلات دانست.

نقش دولت در ایجاد بازارچه های صنایع دستی حمایت از بخش خصوصی استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان، محمدحسین دهقانی در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنایع دستی کاشان در سرسرای اداره کتابخانه های عمومی این شهر اظهار کرد: دغدغه مهم هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی عرضه و فروش محصولات و تولیدات آنان است.

وی تاکید کرد: می توان با ایجاد بازارچه های صنایع دستی تا حدودی از مشکلات و دغدغه این هنرمندان کاست.

وی با اشاره به جایگاه استان اصفهان در زمینه موقعیت و ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی افزود: صنایع دستی این استان نیازمند تقویت و توسعه و کاشان نیز در این حوزه در سطح استان اصفهان جایگاه ویژه ای دارد.

دهقانی همچنین با اشاره به جایگاه ویژه کاشان در ایران بلحاظ صنایع دستی و هنرهای سنتی اظهار داشت: این شهرستان از گذشته دور به عنوان یکی از مهمترین مراکز تولید و عرضه منسوجات ابریشمی در کشور محسوب می شده که بیشتر تولیدات آن به کشورهای خارج صادر می شده است.

وی یادآور شد: متاسفانه امروزه به دلایل مختلفی این جایگاه دستخوش بی مهری و بی توجهی قرارگرفته که برخود واجب می دانم با کمک مسوولان شهرستان کاشان و همچنین حمایت و مشارکت هنرمندان صنایع دستی در سالی که همدلی و همزبانی ملت و دولت قرار گرفته شاهد ارتقای کیفی و کمی آن باشیم.

در این آیین از 12 هنرمند پیشکسوت صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان کاشان با اهدای لوح و جوایز تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این مراسم عملیات اجرایی دومین بازارچه صنایع دستی کاشان همزمان با هفته نکوداشت صنایع دستی در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان آغاز شد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.