رئیس فدراسیون جودو و کوراش گفت: مجوز 3 ورزشکار به همراه سرمربی را گرفته ایم و با همین نفرات در 2 رویداد آینده حضور خواهیم داشت.

فقط با 3 ورزشکار به مسابقات پیش رو اعزام می شویممحمد علی رستگار رئیس فدراسیون جودو و کوراش کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: سال گذشته برای بحث استعدادیابی فعالیت‎های مطالعاتی انجام دادیم که اجرایی کردن آن نیازمند بودجه کافی بود ولی با توجه به بودجه‎ای که داریم 2 بحث را در سال جدید پیش خواهیم برد.
 
وی در ادامه افزود: یکی توجه ویژه به کلاس‌هایی است که در حوزه پایه فعالیت می‎کنند که تا الان 3 پایگاه در تهران و حدود 15 پایگاه هم در استان‎های اصفهان، آذربایجان غربی، گلستان،هرمزگان و خراسان جنوبی راه اندازی کردیم.
 
امتیازاتی که برای این پایگاه ها درنظر گرفتیم این است که از خدمات فنی فدراسیون به صورت ویژه می‎توانند استفاده کنند و ما هم وضعیت مربیان و ورزشکارانشان را رصد می‌کنیم،حرکت دیگر فدراسیون جهت استعدادیابی این است که تفاهم نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جودو و آموزش و پرورش امضاء شد، قرار است 10 کانون جودو راه اندازی شود که مکان این کانون‎ها از آموزش و پرورش باشد و تاتامی و لباس جودو هم از  سوی فدراسیون تامین شود تا دانش آموزان نخبه را شناسایی کرده و در این پایگاه‎ها پرورش دهیم.
 
رئیس فدراسیون جودو اظهار داشت: در این مرحله با توجه به مشکلات زیادی که داریم خدمات فنی ارائه می دهیم مثلا مربیان تیم ملی و مربیان کره ای که در ایران حضور دارند برای آموزش به این کلاس‌ها می‌فرستیم و مربیان این پایگاه ها را به صورت ادواری در کلاس های آموزش قهرمان پروری دعوت خواهیم کرد ضمن اینکه آینده اگر امکانات و تسهیلات دیگر و لباس جودو در توان فدراسیون بود به این پایگاه ها اختصاص خواهیم داد.
 
رستگار تاکید کرد: 10 تخته تاتامی خریداری شده و در گمرک شهریار است و تا تیر ماه و حداکثر تا مرداد ماه تاتامی‌ها را ترخیص و این کانون ها را افتتاح خواهیم کرد. در این کانون‌ها با توجه به تفاهمی که شده فقط ار مربیانی استفاده می شود که مورد تایید آموزش و پرورش باشند و از ساعت های ورزش مدارس نیز استفاده خواهیم کرد تا دانش آموز را به جودو علاقه‌مند کنیم.
 
وی در خصوص رقابتهای پیش روی تیم ملی اذعان داشت:دو هفته دیگر مسابقات گراندپریکس مغولستان را در پیش داریم و یک ماه دیگر هم به روسیه می رویم تا در مسابقات گراند اسلم حضور داشته باشیم.
 
رستگار در خصوص تعداد نفرات اعزامی به مسابقات کسب سهمیه تصریح کرد: در وزن 81- کیلوگرم سعید مولایی، دروزن 100- کیلوگرم جواد محجوب و در وزن 90- کیلوگرم بعد از مسابقه انتخابی یک نفر را اعزام خواهیم کرد و مجوز 3 ورزشکار به همراه سرمربی را گرفته ایم وبا همین نفرات در 2 رویداد آینده حضور خواهیم داشت.
 
رئیس فدراسیون جودو در خصوص قهرمانی تیم ملی جودو کارگران در مسابقات جهانی ایتالیا اذعان داشت: اتفاق خیلی خوبی بود که افتاد و من به تک تک جودو کاران که در این مسابقات مدال گرفتند تبریک می گویم .

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم نیروهای مسلح هم قرار است به مسابقات سیزم اعزام شود که هر کمکی از فدراسیون جودو بتواند برای این تیم هم انجام خواهد داد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار