معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در اردبیل گفت:‌ ۷۴ درصد منابع آبی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که این آمار در حد یک فاجعه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی مراداکبری در آئین بهره‌برداری‌ از پروژه عظیم شبکه آبیاری پایین دست سد یامچی اردبیل اظهار داشت:‌ متاسفانه کشور در شرایط خوبی از لحاظ منابع آبی قرار ندارد و شاخص‌های آبی و متوسط جهانی آن نشان می‌دهد که منابع آبی در کشور بیش از حد مجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت:‌ استفاده 10 تا 20 درصدی از منابع آبی در حد بحران متوسط، استفاده 40 درصدی در حد بحران و استفاده بیش از 60 درصدی منابع آبی در حد یک فاجعه تلقی می‌شود که این آمار در کشور حدود 74 درصد است.

معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در ادامه اظهار کرد: ‌خوشبختانه دولت یازدهم توجه بسیار خوبی به منابع آبی داشته و امسال بالغ بر 200 میلیارد تومان برای سد خداآفرین اردبیل تخصیص اعتبار انجام شده است ودر کنار آن 45 میلیارد تومان نیز برای آبیاری تحت فشار اعتبار در نظر گرفته و باید از این فرصت استفاده کنیم و بتوانیم این منابع را برای رونق بخش کشاورزی به طور مطلوب جذب کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.