به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه از آغاز طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در این فروشگاه خبر داد و گفت: در این طرح حدود یک هزار قلم کالای ضروری با 20 تا 50 درصد تخفیف به مشتریان عرضه می شود.
فرشید گلزاده کرمانی با تاکید بر اینکه حدود 5 هزار قلم کالا با تخفیف در فروشگاههای رفاه عرضه می شود، افزود: از این تعداد یکهزار قلم کالای ضروری با تخفیفات ویژه به روزه داران ماه مبارک رمضان ارایه خواهد شد.
وی با بیان آنکه طرح ضیافت ماه رمضان از 25 خرداد ماه آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در این طرح روغن با 15 درصد، روغن زیتون با 25درصد، چای 30 درصد، حبوبات با بیش از 30 درصد، شکر و برنج هر کدام با 10 درصد تخفیف عرضه می شود.
وی اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان فروش در فروشگاه های منتخب رفاه تا سحر دایر است ضمن آنکه در این ایام به هنگام افطار از روزه داران پذیرایی خواهد شد.
وی با اشاره به صنعت خرده فروشی در ایران، گفت: این صنعت یک صنعت خاصی در جهان به شمار می آید و در هر کشوری نبض اقتصاد آن کشور است.
گلزاده با بیان آنکه رشد بازار خرده فروشی در ایران به طور متوسط سالانه برابر با 29 درصد است، افزود: با درنظر گرفتن متوسط نرخ تورم که 22 درصد است، در سالهای اخیر عملا رشد صنعت از محل غیرتورمی برابر با 7 درصد است.
مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه همچنین حجم صنعت خرده فروشی در ایران را حدود 70 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: صنعت خرده فروشی ایران بسیار سنتی است که این موضوع هزینه های توزیع و حمل و نقل و در نهایت قیمت کالاها را افزایش می دهد.
وی افزود: شرکت در شش سال گذشته به طور متوسطه سالانه 24 درصد رشد داشته که چنانچه تورم را از آن کم کنیم، رشد شرکت سالانه حدود 2 درصد بوده است.
گلزاده اضافه کرد: اما امسال که نرخ تورم به 15 درصد رسیده، رفاه توانسته رشدی حدود 28 درصد داشته باشد و برای نخستین بار رشد واقعی شرکت 12 درصد شده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: از بازار 70 میلیارد دلاری خرده فروشی کشور، سهم فروشگاه رفاه حدود 6 دهم درصد است که اگرچه سهمی ناچیز به شمار می آید اما در میان سایر خرده فروشان کشور در ردیف نخست قرار دارد، ضمن آنکه سهم این شرکت در صنعت خرده فروشی خواربار حدود 1.5 درصد است.
مدیرعامل فروشگاه رفاه با تاکید براینکه مشارکت در رشد و توسعه اقتصاد کشور در اولویت برنامه های این فروشگاه به شمار می آید، گفت: حدود 100 هزار قلم کالای تعریف شده داریم که به تناسب فروشگاه ها در سراسر کشور، بین سه تا 30 هزار تنوع کالایی در این فروشگاه وجود دارد.
گلزاده در ادامه به ضرورت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: برای تحقق این سیاست ها، مهمترین شاخص برند ایرانی است بنابراین تولیدکنندگان و مجموعه های فروشگاه های زنجیره ای نقش مهمی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهند داشت.
وی سپس با تاکید بر اینکه تنها 10 درصد نظام توزیع کشور مدرن شده است، گفت: تنوع شرکت های خرده فروشی برای کشور بسیار مثبت است و ما از این تنوع نیز استقبال می کنیم.
گلزاده افزود: اما تنها مشکلی که مسیر ایجاد فروشگاه های زنجیره ای شاهد هستیم آن است افرادی که وارد این عرصه شده اند هیچ گونه آشنایی با مسایل، مشکلات و پیچیدگی های فروشگاه های زنجیره ای ندارند که این موضوع سبب شده بسیاری از این فروشگاه ها محکوم به شکست شوند.
وی همچنین حضور شرکت های خارجی در عرصه فروشگاه های زنجیره ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر چنین شرکت هایی در عرصه توزیع و ایجاد فروشگاه های زنجیره ای وارد عمل شوند برای نظام توزیع کشور بسیار موثر هستند ضمن آنکه این موضوع بستر بسیار خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی است.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه با اشاره به آغاز توزیع سبد کالایی که دولت در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار می دهد، افزود: فروشگاه رفاه نیز فعالیت خود را از روز شنبه هفته آینده در توزیع این سبدها به عنوان یکی از فروشگاه های بازوی توزیعی دولت آغاز خواهد کرد.
آماده ایم در اداره باشگاه های پرسپولیس و استقلال مشارکت کنیم
گلزاده با اشاره به احتمال خرید باشگاه پرسپولیس توسط مجموعه فروشگاههای رفاه نیز گفت: دو باشگاه بزرگ پرسپولیس و استقلال در حال حاضر دو برند با ارزش ملی هستند که اعتقاد داریم بدون یک نظام اقتصادی مدون، هرگونه سرمایه گذاری کردن برای خرید این باشگاه ها محکوم به شکست است.
وی با اشاره به متقاضیان خرید باشگاه های یادشده، افزود: متاسفانه تمام متقاضیان از داشتن یک برنامه اقتصادی مدون برای خرید باشگاه های پرسپولیس و استقلال محروم بوده اند.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده، مجموعه رفاه یک برنامه مدون اقتصادی برای اداره باشگاه پرسپولیس به مسئولان ورزش و اقتصادی ارایه کرده که حتی مورد پذیرش آنها قرار گرفته است.
وی با تاکید براینکه درآمد یک باشگاه از سه روش روز بازی، حق پخش و تجاری سازی برند باشگاه محقق می شود، اظهار داشت: مطالعات نشان می دهد کسی باید وارد باشگاه داری شود که بتواند روند تجاری سازی برند را بدرستی انجام دهد ضمن آنکه با تبلیغات به هیچ عنوان نمی توان درآمد باشگاه ها را تامین کرد.
گلزاده با بیان اینکه مطالعات 20 باشگاه مطرح دنیا نشان می دهد 60 درصد درآمد باشگاه ها از طریق تجاری سازی برند است، گفت: با فروش بلیت چند هزار تومانی امکان تامین درآمد یک باشگاه را ندارد ضمن آنکه سالانه درآمد این باشگاه ها از محل حق پخش صدا و سیما به 4 میلیارد تومان هم نمی رسد در صورتی که به راحتی می توان با برند این باشگاه ها و فروش تجهیزاتی مانند لوازم ورزشی و مواد غذایی در فروشگاه های زنجیره ای درآمدزایی کرد.
وی سپس به طرح اجاره سه ساله باشگاه های پرسپولیس واستقلال اشاره کرد و گفت: به طور قطع طرح اجاره سه ساله این باشگاه ها هم محکوم به شکست است، البته این طرح در قالب طرح 15 ساله، قابل تامل است.
مدیرعامل شرکت فروشگاههای زنجیره ای با بیان اینکه آماده ایم در باشگاه داری پرسپولیس و استقلال مشارکت کنیم، افزود: نباید به فروش دو باشگاه یادشده به عنوان فروش املاک مازاد نگاه کرد بلکه آنها برند ملی هستند و باید در خصوص فروش آنها طراحی ویژه ای اعمال شود.