میکا هاکینن باور دارد تیم ‫فرمول‌یک‬ ‫فراری‬ باید در رابطه با چرایی اسپین‌شدن کیمی رایکونن در گرندپری ‫کانادا‬ توضیح دهد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران  هاکینن گفت: هنوز دلیل اسپین‌شدن کیمی در کانادا مشخص نیست. فراری هنوز هیچ توضیح مشخصی در این باره نداده است، اما احتمالاً برای جلوگیری از بروز شایعات، چنین کاری خواهند کرد. بالاخره در نتیجه این اسپین‌شدن، رده سومی را از دست دادند.

مائوروزیو آریوابنه مدیر تیم فراری پیش‌تر گفته بود: هنوز دلیل اسپین‌شدن در پیچ U شکل مشخص نیست. شاید در نتیجه برخی احتمالات این اتفاق رخ داده باشد. کیمی گفته بود که سال گذشته هم چنین اتفاقی رخ داده است. در چنین شرایطی نمی‌شود او یا کسی را در تیم مجازات کرد.

رایکونن اما در توضیح اسپین خود گفته بود احتمال دارد این اتفاق که بعد از پیت‌استاپ او افتاد، به دلیل نقشه اشتباه پدال گاز باشد.

هاکینن در توضیح گفته‌های رایکونن افزود: اگر بعد از پیت‌استاپ اتومبیل دوباره تنظیم شده باشد، تیم باید این مورد را به راننده یادآوری کند. اگر این کار را هم نکند، راننده خود متوجه تغییرات می‌شود.

بسیاری بر این باورند که هاکینن به این دلیل دوباره بحث اسپین‌شدن رایکونن را به میان آورده چون مدیر برنامه‌های هم وطن او، والتری بوتاس راننده تیم ویلیامز است و دوست دارد او به تیم فراری برسد.

هاکینن بعد از گرندپری کانادا درباره بوتاس گفته بود: والتری دوباره به همگان نشان داد که چه استعدادی دارد. این کاری است که رانندگان رده بالا می‌توانند انجام بدهند. در حال حاضر نباید فراموش کنیم که اتومبیل فراری، سریعتر از اتومبیل ‫ویلیامز‬ است. با این وجود توانست هر دو فراری را شکست بدهد.
برچسب ها: فرمول یک ، فراری ، مرسدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار