صدراعظم آلمان گفت: متاسفانه اصلاحات یونان ، ناکافی است و بهبود اقتصادی را نوید نمی دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز در برلین در دیدار با اکسزاویر بِتِل، نخست وزیر لوکزامبورگ اظهار داشت: من خوشحالم که نخست وزیر لوکزامبورگ امروز بار دیگر مهمان ما در برلین است.
قرار است لوکزامبورگ بزودی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را از جمهوری لتونی تحویل بگیرد. ما باید مناسبات دوجانبه خود میان آلمان و لوکزامبورگ را بیشتر کنیم. ما باید همکاری های منطقه ای خود را بشدت افزایش دهیم. در حال حاضر موضوعات اصلی اتحادیه اروپا رشد اقتصادی و اشتغالزایی است. لوکزامبورگ بدنبال سرمایه گذاری بیشتر در زیرساختهای مدرن بویژه حوزه دیجیتال است. مرکل افزود: وزرای دادگستری و کشور آلمان دیروز در زمینه تدوین مقررات جدید برای حفاظت اطلاعات با هم به توافق رسیدند. البته در این طرح، لوکزامبورگ هم همکاری دارد. ما تمام تلاش خود را می کنیم که تا پایان امسال مساله حفاظت داده ای در عصر دیجیتال را با موفقیت به سرانجام برسانیم. یکی دیگر از موضوعات مطرح در اتحادیه اروپا بحث برگزاری کنفرانس جهانی آب و هواست که قرار است دسامبر امسال در پاریس برگزار شود. آلمان هم از برگزاری این کنفرانس حمایت می کند. مساله مهاجرت به اروپا و تقاضاهای پناهندگی، مسائل بسیار دشواری برای ما محسوب می شوند که ما امروز در مورد آنها با هم صحبت کردیم. قرار است ظرف هشت تا نه روز آینده که نشست بعدی شورای اروپا برگزار می شود باز هم در این خصوص با هم گفتگو کنیم. از منظر آلمان ما به یک توزیع عادلانه پناهندگان (در اروپا) نیاز داریم اما این را هم می دانیم که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در برابر اقدامات الزام آور برای حل و فصل این مساله، مقاومتهای قابل ملاحظه ای از خود نشان می دهند. حل این مساله به این بستگی دارد که یک دستورکار کلی برای مساله مهاجرت به اروپا که از مبارزه با علل و عوامل فرار مهاجران از کشورهایشان تا نجات دادن جان این افراد و نیز نوع برخورد با درخواستهای پناهندگی را دربرگیرد، با حساسیت و اشتراک جمعی، تدوین و در موردش تصمیم گیری شود.
صدراعظم آلمان سپس در مورد بحران بدهی های یونان هم گفت: قرار است وزرای دارایی اتحادیه اروپا پنج شنبه شب این هفته با هم در مورد یونان گفتگو کنند. این دیدار نیز تنها زمانی به تصمیم گیری منتج خواهد شد که پیشنهادهای مشترک سه نهاد درگیر در حل بحران یونان یعنی کمیسیون اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا با یونان جمعبندی شود. وی خاطر نشان کرد: اصل قضیه یونان آن است که این کشور به اعمال اصلاحات اقتصادی نیاز دارد. مشکل فعلی یونان، خلاء مالی نیست بلکه نکات و اقداماتی است که این کشور باید بر اساس فهرست اصلاحات اقتصادی خود در دسامبر سال 2014 انجام دهد. در حال حاضر پرسش اصلی این موسسات آن است که آیا از آنزمان به بعد، اقدامات فهرست شده به اندازه کافی تحقق یافته اند یا خیر. اقداماتی را که تاکنون یونان انجام داده است بگونه ای نیست که این کشور روزی شرایطی بیابد که رشد اقتصادی و اشتغالزایی اش رو به بهبود گذارد. متاسفانه پیش بینی های اخیر اقتصادی از اوضاع یونان گویای هیچ بهبودی نیست. به همین خاطر ما تمام تمرکز خود را به دیدار آتی وزرای دارایی اتحادیه اروپا در مورد حل بحران یونان متمرکز کرده ایم تا در صورت امکان این سه نهاد درگیر به همراه یونان به توافق دست یابند و به همین علت من تا نتیجه دیدار روز پنج شنبه نمی توانم چیز دیگری بگویم. من همواره گفته ام که ما تمام تلاش خود را برای ابقاء یونان در منطقه یورو بکار خواهیم بست و من برای وظیفه و رسالتی که در این زمینه بر دوش دارم، زمان زیادی صرف کرده ام. وی در خصوص پیمان اتحادیه اروپا هم گفت: ما باید اقداماتی را انجام دهیم که به تقویت منطقه یورو بینجامد و اگر لازم باشد برای نیل به این هدف، پیمان اتحادیه اروپا را نیز تغییر دهیم. در این میان فرانسه و برخی کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا معتقدند که برای رسیدن به این هدف، نیازی به تغییر پیمان اروپا نیست در صورتی که ما معتقدیم باید واقع گرا بود. البته تا سال 2017 محدودیتهایی در زمینه تغییر این پیمان داریم. در این جایگاه، آن آمادگی لازم را از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه تغییر گسترده این پیمان شاهد نیستیم. با اینحال ما باید منطقه یورو را همچنان توسعه دهیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار