معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: احترام به مقام شهدا در انقلاب اسلامی تکلیف شرعی است زیرا آن‌ها از عزیزترین چیزی که خداوند به آن‌ها عطا کرده بود، یعنی از جان‌شان گذشتند تا استقلال و آزادی و شرف برای ما به یادگار گذارند.

ملت ایران با تمسک به ولایت فقیه تا آخرین قطره خون جانانه از میهن اسلامی خود دفاع خواهد کرد"محمد شریعتمداری" در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسیباشگاه خبرنگاران، مراسم امروز تهران برای استقبال از شهدای غواص و تشییع پیکرهای پاک و مطهر این شهدا را بسیار کم‌نظیر دانست و گفت: از دیدن این جمعیت انبوه و این همه مشتاق فرهنگ شهادت متعجب شده‌ام و امیدوارم فرهنگ شهادت، شهیدپروری و شهید دوستی همواره در میان ملت ما زنده و پایدار باشد که البته با توجه به شناختی که از مردم ایران داریم قطعاً این گونه خواهد بود.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه افزود: احترام به مقام شامخ شهدا در انقلاب اسلامی ایران بر ما یک تکلیف شرعی است زیرا آن‌ها از عزیزترین چیزی که خداوند به آن‌ها موهبت کرده بود، یعنی از جان‌شان گذشتند تا استقلال و آزادی و شرف برای ما به یادگار گذارند.

شریعتمداری افزود: نحوه به شهادت رسیدن شهدای غواص در تاریخ دفاع مقدس اگر نگوییم بی‌نظیر لااقل کم‌نظیر است و این نحوه شهادت دقیقاً بر خوی وحشیگری و ظلم و ستم پروری رژیم بعث عراق دلالت دارد در حالی که امام راحل (ره) هیچ گاه به ما اجازه ندادند حتی بدون اطلاع ساکنان شهرهای عراق این شهرها را بمباران کنیم و حتی اجازه ندادند که به دست اسرای عراقی دستبند بزنیم، چه رسد به این که آن‌ها را زنده به گور کنیم. این نحوه جهاد و شهادت و ایثار از ویژگی‌های اصلی و بارز رزمندگان جمهوری اسلامی بود و هست.

وی افزود: راهی که امام و شهدا پیش پای ما گذاشتند اینک یک رهبر قوی و یک طلایه‌دار شجاع دارد و ما ملت ایران با تمسک به ولایت فقیه و بی آن که ذره‌ای از دستورات مقام معظم رهبری انحرافی داشته باشیم به مسیر درست و حیات‌بخش انقلاب اسلامی ادامه خواهیم داد و با تمام قوا و تا آخرین قطره خون از حدود و حریم میهن اسلامی جانانه دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تشییع ، شهدا ، شریعتمداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار