عطار نیار از نقش سازمان های فنی حرفه ای گفت و بیان کرد :بطور حتم این آموزش ها در توانمندسازی افراد در زمینه اشتغال پایدار نقش بسیار موثری دارد.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ احمد عطارنیا مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از فعالیت 197 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان خبر داد و گفت :آموزشگاه های آزاد توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان فنی حرفه ای کشور و براساس استاندارد مهارت آموزش، شهریه مصوب سازمان و تامین عوامل آموزشی واجب شرایط نسبت به برگزاری دوره ها اقدام می کند.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه امسال 1100نفر در قالب سیصد و دو هزار نفر ساعت آموزش دیده اند گفت: سال گذشته در این آموزشگاه‌ها یک هزار و 413 دوره آموزشی برگزار شد که طی آن 10 هزار و 890 نفر از کارآموزان آموزش‌های مهارتی را کسب کردند.

عطار نیاراز توسعه فعالیت برنامه های این سازمان خبر داد و گفت :علاوه بر توانمند سازی در بخش خصوصی و آزاد در بخش مراکز ثابت دولتی هم که شامل :ندامتگاه ها ، دانشگاه ها ، روستاها ، تیم های سیار و پادگان ها است در حال فعالیت هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید بازار محور بوده و بستر ایجاد کسب و کار در جامعه را برای افراد مهیا کند تاکید کرد: در زمینه اشتغال زایی کلیه کارآموزان بعد از پایان دوره آموزشی که نمره قبولی را کسب کرده و موفق به کسب گواهی نامه مهارت از این سازمان شده اند بعد از یک بازه زمانی مورد رهگیری اشتغال قرار میگیرند که در سال 91 تا 93 حدود 6004نفر ثبت نام کرده و رصد شده اند و از این تعداد 1500 نفر وارد بازار کار شده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از تعداد رشته ای آموزشی گفت و افزود : کارآموزان در 4 خوشه صنعت، کشاورزی،خدمات، فرهنگ و هنر کسب مهارت می کنند و در سال گذشته 473 بازرسی از روند کار این آموزشگاه ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.