رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی‌ گفت: سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی الگوی کشوری در زمینه برنامه ریزی توسعه ای و نظام مند می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ داود بهبودی ، امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیتهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی‌بر تحول در نظام برنامه ریزی کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و نظم در تمامی موارد یک اصل مهم است، گفت: در بودجه جامعه کوچکی مانند خانواده نیز باید شاهد برنامه ریزی نظام مند باشیم و نبود این امر در یک جامعه وسیع کشور فاجعه آفرین است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی الگوی کشوری در زمینه برنامه ریزی توسعه ای و نظام مند  می شود.

بهبودی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه در آذربایجان شرقی افزود: برنامه ریزی نیازمند شناخت نظام برنامه‌ریزی جامع است و نظام برنامه ریزی باید متحول شود و نظام برنامه ریزی کشور نیز این تحول را پذیرفته است.

وی با بیان اینکه نظام برنامه ریزی برای رسیدن به تصمیم مطلوب نباید مختلف شود گفت: نظام تصمیم سازی بسیار تعیین کننده است و ما برای اصلاح ساختار نیازمند سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم و خواهیم بود و در این دوره نیز با افول منابع نفتی مواجه شدیم و وجود برنامه ریزی در این شرایط بسیارحیاتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: عدم وجود نظام تصمیم سازی موجب شد تا منابع مالی بسیاری ازدست برود و در عین حال نیز صدمات اجتماعی بسیاری نیز داشته ایم و باید تلاش زیادی شود تا نظام برنامه ریزی به حالت گذشته برگشته و اعتماد بین دولت و مردم احیا شود.

وی با تاکید بر ساخت پروژه های زیر بنایی افزود: در بخش زیر بنایی با مشکلات زیادی مواجه هستیم که در جریان سفر رئیس جمهوری به تبریز نیز 70 درصد پروژه ها در بخش زیربنایی بود.

وی گفت: در جریان 4 سفر دولت قبلی 15 هزار میلیارد تومان بود که 12درصد مصوب شده بود و با توجه به سبک و سلیقه دولت فعلی در 16 سفرهای استانی نشان می داد که پروژه های قابل تحقق دردو سال مصوب می شد.

وی گفت: تمام پروژه های مصوب این سفر به جز پروژه آزاد راه تبریز –بازرگان پروژه های نیمه تمام بود و پروژه های نیمه تمام نیز با فاز بندی در این سفر برنامه ریزی و مصوب شدند.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی به صورت غیر مستقیم 12 هزار میلیارد ریال مصوب شد و دو سوم این پروژه ها نیز زیر بنایی است.

بهبودی بیان کرد: در زمینه پروژه های مختلف نیز از فاینانس خارجی واعتبارات بانکی در بخش های آب و راه و نیز مترو اعتباراتی در نظر گرفته شد که بیش از یک میلیارد و دویست میلیون یورو فاینانس خارجی برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.