این همایش که با حضور مهندس ترکان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی، محمد رضا فیاض،سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات متحده عربی و اسماعیل زمانی، مدیر عامل سازمان، عبدالله کعبی مشاور سازمان در دبی برگزار گردید، منطقه آزاد چابهار نیز به عنوان میهمان ویژه این سازمان در همایش مذکور حضور داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ در این همایش مهندس ترکان گفت: سیاست دولت بر ایجاد فرصت های مناسب برای جذب سرمایه ها همراه با فناوری پیشرفته، جهت توسعه و رشد مناطق آزاد مبتنی شده است.ایران خواهان تقویت و گسترش روابط اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک در مناطق آزاد با تمامی کشورهای منطقه از جمله کشور امارات متحده عربی  است

وی در جریان این همایش با توضیح توانایی "منطقه آزاد اروند” در بخش صنعتی و گردشگری برای جذب سرمایه گذاران افزود: احیای جزیره مینو، ایجاد واحدهای صنعتی و ساخت فضای  جدید مسکونی در شهرهای آبادان و خرمشهر از جمله طرح های توسعه منطقه آزاد اروند است.

ترکان اضافه کرد: در بخش های صنایع پتروشیمی، شیمیایی و واحدهای غذایی نیز سرمایه گذاران استقبال خوبی در منطقه آزاد اروند داشته اند.

مشاور رییس جمهور در ادامه گفت: منطقه آزاد اروند از ویژگی هایی همچون حمل و نقل چند وجهی از قبیل حمل و نقل  کلان کالا بوسیله قطار، کشتی، کامیون و هواپیما برخوردار بوده و همزمان در همجواری با کشورهای عراق و کویت قرار دارد.

محمدرضا فیاض سفیرجمهوری اسلامی ایران  در کشور امارات نیز در مراسم گشایش این همایش، طرح های توسعه مناطق آزاد کشورمان را یک راهبرد پایدار توصیف کرد.

سفیر کشورمان افزود: می توان مناطق آزاد ایران را به دروازه های صادرات و واردات به منطقه به ویژه کشورهای همجوار در جنوب خلیج فارس تبدیل کرد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.