عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نظارت شورا بسیار ضعیف است و متاسفانه از همان ابتدا به نظارت نگاه سیاسی قالب شد و در این زمینه به خوبی عمل نگرده‌ایم.

انتقاد دوستی به نظارت ضعیف شورای شهر/ دولت از پرداخت 42 هزار میلیارد تومان جلوگیری کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اسماعیلی دوستی در نطق پیش از دستور در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر اظهار کرد: این نطق را بمنظور تحلیل دولت های گذشته در سالروز تشکیل سالروز دولت تدبیر و امید ارائه داده‌ام.

وی افزود: دولت بازرگان در سالهای 57 تا 58 به فرمان رهبری مسئولیت اجرایی را در کشور به‌عهده داشت که می‌توان آن را تثبیت جایگاه انقلاب دانست اما پس از آن بنی‌صدر با اقدامات ناکارآمد خود بحران‌های زیادی را رقم زد و فتنه‌های متعددی را در سالهای 58 تا 60 شاهد بودیم.

وی با اشاره به  ریاست جمهوری مقام معظم رهبری ادامه داد: در این دوران کشور به دفاع مقدس مشغول بود و از دوران‌های بسیار طلایی محسوب می‌شود.

دوستی با اشاره به ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی از سال 68 تا 76 اشاره کرد و گفت: دوران ریاست‌جموهری هاشمی رفسنجانی دوران بازسازی بود و نقدینگی زیاد این دوره با اقدام به کارهای زیربنایی به 48 درصد رسید و در دوران ریاست جمهوری خاتمی از سال 76 تا 84 که اصلاحات نامیده میشود زیرساخت‌های تکمیل شد.

دوستی با اشاره به زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد (84 تا 92) تاکید کرد: اتفاق‌های مهمی در این دوران رخ داد که یکی از آن‌ پدیده‌ها، تحریم‌های ظالمانه‌ای بود که بر کشور اعمال شد و در این دوران انضباط پولی کشور بهم ریخت و پرداخت یارانه‌ها از دیگر پدیده‌هایی بود که امروز دولت باید 42 هزار میلیارد تومان در سال بابت یارانه پرداخت کند در صورتی که این مبالغ می‌توانست صرف هزینه‌های تولید، اشتغال و کارآفرینی شود تا تولید و اشتغال در کشور روند صعودی به خود بگیرد.

عضو شورای شهر ادامه داد: اگر ثروت مندان با دولت همکاری ندارند و از دریافت یارانه انصراف نمی‌دهند، دولت می‌تواند نسبت به شناسایی نیازمندان و آسیب پذیران کشور اقدام کند و با صرف نظری از پرداخت 42 هزار میلیارد تومان یارانه اقدام به شناسایی دهک‌های ثروتمند و محروم کند تا بتواند به جای 45 هزار تومان پرداختی به محرومان، 100 هزار تومان به آن‌ها پرداخت کند، چرا که این عدالت نیست اشخاصی در بالای شهر خودروی پورشه سوار می‌شوند و 45 هزار تومان دریافت کنند و افرادی نیز در نقاط محروم همین مبلغ را دریافت کنند. به این منظور دولت باید فکری به حال یارانه ها کند چرا که روند فعلی فرصت سوزی است و سرمایه‌ها از بین می‌رود.

عضو شورای شهر با اشاره به گذشت دو سال از عمر شورای چهارم شهر تهران افزود:‌ باید ضعف ها و قوت‌ها مرد بررسی قرار گیرد و اعضای شورای شهر در  این مدت از هدایت و حمایت شهرداری تهران و مدیریت شهری دریغ نکرده‌اند که برای نمونه می‌توان به تصویب برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران و بودجه‌های سنواتی آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شورا در باب نظارت ضعیف است، گفت: متاسفانه به نظارت شورا نگاه سیاسی غالب شده و به همین علت نظارت ضعیف شده که دلیل اصلی آن، نبود قانون است و البته در این زمینه شورا نمره قابل قبولی کسب نکرده است و همچنین در ریاست اول و دوم چهارمین دوره شورای شهر تهران نظارت به درستی انجام نشده و در دو سال باقی باید در بخش نظارت بهتر عمل کنیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری یک وظیفه‌ای مشخص با عنوان خدمت به مردم و شفاف سازی مدیریت مالی شهرداری تهران را بر عهده دارد.

دوستی با اشاره به چهار مولفه اصلی یک پایتخت تاکید کرد: فرودگاه، مترو، یادمان (برج شهر) و مراکز تفریحی و هتل‌ها از جمله 4 مولفه اصلی پایتخت هستند که ما در شهر تهران در این حوزه حرفی برای گفتن نداریم و باید در بحث فرودگاه‌ها بهتر و دقیق‌تر عمل کنیم، چرا که فرودگا‌ه‌ها ویترین شهر هستند و در حال حاضر فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد با مشکلاتی مواجه هستند. در حوزه مترو نیز در حال حاضر 200 کیلومتر در حال ساخت است و باید تمام فکر و ذهن ما بر روی توسعه مترو باشد. یادمان شهر نیز که در تهران برج میلاد است، در کنار آن گودالی قرار دارد که نسبت به تکمیل آن باید اقدام لازم انجام شود و مراکز تفریحی و هتل‌ها نیز مغفول مانده‌اند که در دو سال آینده باید نسبت به برنامه ریزی در این حوزه‌ها وارد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، نظارت ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار