عضو کمیسیون عمران گفت: افزایش تقاضا و قدرت خرید، منجر به افزایش 7 تا 8 درصدی قیمت مسکن در برخی از مناطق شده است که این وضعیت مطلوب نیست.

سیدبهلول حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه آیا تسهیلات 80 میلیونی بر نرخ تورم مسکن تأثیر داشته است یا خیر؟ اظهار داشت: وام 80 میلیونی مسکن در تهران در مقایسه با تغییرات قیمت وام 20 میلیونی چند سال گذشته غیرعادی نیست بلکه متناسب با تغییرات قیمت است و تأثیرگذاری افزایش وام مسکن به همان درصد وام 20 میلیونی چند سال گذشته است.

وی افزود: بنابراین برای خرید مسکن در نقاطی از شهر که قیمت هر متر آپارتمان، حدود 2 میلیون و 500 می‌باشد به سبب افزایش تقاضا و قدرت خرید منجر به افزایش 7 الی 8 درصدی مسکن شده است که این وضعیت نامطلوب است.

حسینی در پایان تصریح کرد: تأثیر تسهیلات مسکن در اقشار متوسط جامعه کم است و در اقشار بالا به سبب امکان قدرت خرید مسکن تأثیری ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، تسهیلات ، جامعه ، تقاضا ، عرضه ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
سلام این وام هشتاد میلیونی هیچ گرهی از کار مردم بی مسکن باز تنمیکنذ اولا خیلیها پس انداز اولیه ندارند دوم با فازایش وام فروشندگان هم میگویند زمین یا خانه وا مدارد و تقریبا معادل قیمت وام را روی زمین یا خانه میکشند اقایان دوستان این وامها به این شکل گره گشا نیستند شما اگر میخواهید کسی خانه دار شود زمین را به او بدهید و زمین که منابع طبیعی است و متعلق به خوپد دولت و سپس همان زمین بین چندین نفر تقسیم و وام را هم با وثیقه سند همان خانه بدهند منتها ابتدای امر طرف با همان چند میلون که پس انداز میخواهد بکند پایه اول ساختمان بنا کند به هر حال راههای متعدد از این بهتر است و این وام هیچ فایده ای ندارد حرف امثال ما که بی خانه هستیم مهم نیست مسکن مهر بدون نگاه جناحی تقریبا خوب بودمنها مردم به ساخت اعتراض دارن نحوه
در یکی از شهرهای کوچک با افزایش وام بلافاصله قیمت زمینها و خانه های وام دار افزایش پیدا کرد
Iran (Islamic Republic of)
سیدجلال عنبرستانی
۰۸:۴۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
آیا در مملکت ما رونق بازار با افزایش قیمتها مترادف شده است؟ ظا هرا رونق دادن به هر بازاری به ضرر مردم است . با این وضع ما به رکود راضی هستیم.
آخرین اخبار