قشقاوی در دیدار با رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق:

رسمی شدن مرز سیران بند- بانه از سوی طرف عراقی مورد توجه قرارگیرد

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه گفت: موضوع رسمی شدن مرز سیران بند- بانه از سوی طرف عراقی با نظر مثبت مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

رسمی شدن مرز سیران بند- بانه از سوی طرف عراقی مورد توجه قرارگیردبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،"حسن قشقاوی" معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه  با "یوسف محمد"، رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق، ابعاد مختلف همکاری‌های فی ما بین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 
قشقاوی در این دیدار با اشاره به گفتگوهای خوب انجام شده با مقام های مختلف اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: خوشبختانه همه مسئولان دولت اقلیم کردستان عراق نسبت به جمهوری اسلامی ایران علاقه وافر و حسن نیت دارند و این امر زمینه ساز توسعه بیش از پیش همکاری‌ها و در چنین فضای مثبتی، اطمینان داریم که همه اهداف این امر محقق خواهد شد.
 
قشقاوی دوستی ایران و کردهای عراق را دارای پیشینه‌های تاریخی و فرهنگی و نیز مبارزات مشترک علیه رژیم صدام دانست و افزود: این دوستی قدیمی و ریشه دار نویدبخش آینده‌ای روشن برای همکاری‌های فیمابین در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
 
معاون وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به موضوعات مشترک همکاری های فیمابین، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، جرایم سازمان یافته و تروریسم را از زمینه‌های مهم برای همکاری دوجانبه نام برد.
 
وی همچنین خواستار تقویت زیرساختارهای موجود در مرزهای رسمی دو کشور به منظور ارتقای همکاری های اقتصادی و نیز تبادل سفرهای شهروندان ایرانی و عراقی شد و درخواست کرد موضوع رسمی شدن مرز سیران بند- بانه از سوی طرف عراقی با نظر مثبت مورد توجه و اقدام قرار گیرد.
 
یوسف محمد رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیات ایرانی، به سابقه دیرینه دوستی میان جمهوری اسلامی ایران و کردهای عراق اشاره کرد و از حمایت های تاریخی دولت جمهوری اسلامی ایران از کردهای در مقاطع مختلف تاریخی به ویژه حمایت جدی و حیاتی ایران از اقلیم در مقابله با داعش تشکر کرد.
 
وی از روند رو به رشد همکاری های اقتصادی ابراز خرسندی کرد و آمادگی طرف اقلیم برای توسعه مبادی مرزی مشترک را اعلام کرد.
 
رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق با اشاره به تهدیدات مشترک در سطح منطقه به ویژه تهدیدات ناشی از داعش و گروه های تروریستی، بر ضرورت استمرار همکاری های امنیتی فیمابین در راستای تقویت امنیت ایران و عراق و کل منطقه تاکید نمود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرز ، سیران ، بانه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار