دبیر شورای زکات استان اردبیل گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت اقدامات لازم جهت جمع آوری زکات در شهرستانهای مختلف استان نیز آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اردبیل؛ بهروز زلالی گفت: جمع آوری زکات در استان اردبیل همزمان با سایر استانهای کشور از اوایل تیر ماه آغاز می شود .

وی زکات جمع آوری شده در استان اردبیل در سال گذشته را 7 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مقدار زکات از کشاورزان و دامداران 880 روستای استان جمع آوری شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: در سال گذشته از این مقدار زکات جمع آوری شده 600 میلیون تومان سهم فقرا بود و بقیه نیز در ساخت و آبادانی 220 پروژه عام المنفعه نظیر ساخت مسجد،غسلخانه،بهسازی معابر،تعمیر پلها و جاده های خود روستاهای زکات دهنده صرف شد.

زلالی افزود: با توجه به اینکه امسال نزولات آسمانی در استان بیشتر از سال های گذشته بوده، امید می رود مقدار زکات جمع آوری شده نیز بیش از سالهای گذشته و نزدیک به 10 میلیارد تومان باشد که از این مقدار 60 درصد به فقرا و 40 درصد نیز طبق سالهای گذشته به پروژه های عام المنفعه در استان اختصاص می یابد.

دبیر شورای زکات استان افزود: شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی به ترتیب رتبه های اول تا سوم جمع آوری زکات را در سال گذشته به خود اختصاص داده بودند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، آغاز ، جمع آوری ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.