مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح نسخه‌ی الکترونیک امکان سوء استفاده و خطاهای پزشکی از میان می‌رود، گفت: به زودی این طرح در جهرم عملیاتی خواهد شد.

مهدی پیرصالحی مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح نسخه‌ی الکترونیکی بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح امکان سوء استفاده و نوشتن نسخه بدون حساب و کتاب از بین می‌رود. 

وی با تاکید بر مزایای فراوان الکترونیکی شدن نسخ عنوان کرد: این طرح علاوه بر صرفه جویی اقتصادی،‌ مزایایی نظیر افزایش سرعت دقت در کار پزشکان نیز دارد. چرا که این سیستم تحت نظر سازمان غذا و دارو است و این سازمان با نظارت دقیق تمام آمار و اطلاعات را چک می‌کند. 

پیرصالحی ضمن اشاره به مفید بودن این طرح و خدمت دولت در حوزه‌ی سلامت با ابداع نسخه‌ی الکترونیکی اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح حتی اگر یک قرص هم در نقاط دور افتاده‌ی کشور جابجا شود، پنهان نمی‌ماند. 

وی افزود: همچنین اگر بیمه‌ها به طور صد‌در‌صدی همکاری کنند به زودی این طرح در جهرم عملیاتی خواهد شد. 

پیش از این نیز رئیس سازمان غذا و دارو از منفعت‌های عملیاتی شدن این طرح چنین گفته است: کاهش و حتی حذف خطاهای پزشکی که ممکن است در نگارش یا خوانش نسخه باعث تجویز اشتباه و یا تداخل دارویی شود از مزایای این طرح به شمار می رود. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار