فیلمبرداری فیلم كوتاه «گور مردها» به نویسندگی و كارگردانی علی مردمی و به تهیه كنندگی انجمن سینمای جوانان ارومیه به پایان رسید.

  به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلمبرداری فیلم كوتاه «گورمردها» به نویسندگی و كارگردانی علی مردمی و به تهیه كنندگی انجمن سینمای جوانان ارومیه به پایان رسید.
 
 در خلاصه داستان این اثر آمده است: پیرمردی در گورستانی قدیمی كار می كند. او تنها روضه‌خوان این گورستان است و زندگی آرامی دارد. روزی روضه‌خوانِ جوان و خوش‌صدایی وارد گورستان می‌شود و آرامش پیرمرد را بر هم می‌زند و...
 
لوكیشن این فیلم در استان آذربایجان غربی و كنار دریاچه ارومیه است. خشك شدن این دریاچه درقصه باعث كوچ كردن مردم به شهر شده و دیگر اموات را برای خاكسپاری به آنجا نمی آورند.
 
علی مردمی در  فیلم كوتاه پیشین خود «باد چیزی خواهد گفت» به سطحی از كیفیت كارگردانی و تصویر رسید كه به‌راحتی مرز نانوشته اما محسوس فیلم‌های كوتاه شهرستانی را در هم شكست و حالا بافاصله‌ای چهارساله با «گورمردها» و این بار با یك كمدی برگشته است. مردمی پیش از این برای فیلم كوتاه «باد چیزی خواهد گفت» جوایز متعددی همچون بهترین فیلم داستانی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران و بهترین فیلم كوتاه داستانی نهمین جشنواره فرهنگی بومی ژیار را دریافت كرده است.
 
عوامل این اثر عبارتند از بازیگران : هادی افتخار زاده، رضا خروجیان، وحید رضوی، فیلم‌بردار: محمد فكوری، دستیاران فیلم‌بردار: فریدون طالبی، ابراهیم نجفی، مهرداد میكائیل زاده، صدا: نادر خالد   گریم: بهمن ولی پور، مدیر تولید: حسین دادگر  منشی صحنه: المیرا حیدر ثانی،‌ عكاس: وحید رضوی، طراح صحنه و لباس: علی مردمی، مدیرتداركات: پویا شكیبی.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار