امام جمعه آمل، در مراسم غبارروبی مساجد که در مسجد امام خمینی (ره) آمل برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی افزود: مسجد هسته اساسی تشکیلات انقلاب اسلامی و یکی از عناصر مهم در پیروزی انقلاب بوده است که به کانون مبارزه و مرکز فرماندهی تبدیل شد.

امام جمعه آمل، تصریح کرد: دشمنان از مساجد به عنوان مراکز نیرومند پشتیبانی انقلاب و ستاد عملیاتی رهبر انقلاب اسلامی در هراس و وحشت بودند که بارها مساجد را آماج حملات خود قرار داده و هم اکنون نیز دشمنان خارجی در صدد دور کردن مردم به خصوص جوانان از مساجد هستند.

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که مسجد جایگاه عبادت و پایگاه سیاست است که حفظ و صیانت از آن از اوجب واجبات است، بیان داشت: شکل گیری انقلاب اسلامی به برکت همین مساجد و با حضور پرشور جوانان انقلابی و در خط اسلام به بار نشست و امروز بر همه ما فرض است از این سنگر به خوبی حفظ و صیانت کرده و زمینه حضور آحاد مردم را در این پایگاه مهم معنوی فراهم کنیم.

وی دهه تکریم و غبارروبی مساجد را فرصتی مناسب برای تبیین اهمیت جایگاه مسجد در نظام اسلامی دانست و افزود: باید علما و طلاب درباره اهمیت تکریم و حضور فعالانه در مساجد به مردم آگاهی بخشی داشته باشند.

امام جمعه آمل با بیان این که مسجد در دین مبین اسلام تنها برای خواندن نماز نیست و کارکردها و ظرفیت های ارزشمندی در آن وجود دارد که باید بهره گیری شود، گفت: باید در مسجد علاوه بر این که جای عبادت و تعبد است به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور به خوبی پرداخته شده و از ظرفیت های گرانقدر آن به درستی استفاده شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مسجد برکات و ثمرات بسیاری داشته است، بیان داشت: مسجد نقش محوری در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی داشته که باید به این کانون مهم توجه ویژه ای صورت گیرد.

حجت الاسلام رحمانی آملی، خاطرنشان کرد: به برکت سنگر فرهنگی مسجد بود که رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس عزت و افتخار آفریده و حماسه های ارزشمندی از ایثار و مقاومت را از خود نشان دادند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: برگزاری ، مراسم ، مساجد ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.