دوره تکمیلی کارگاه معرفت شناسی( قرآن شناسی) با حضور جحت الاسلام و المسلمین دکتر ابوترابی در سالن قلم دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه مازندران برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، حجت الاسلام دکتر ابوترابی در ابتدای این جلسه با بیان رویارویی صحنه ها در قرآن افزود: مقابله در قرآن عبارت است از 2 یا چند معنای سازگار با هم را ذکر کرده و سپس معانی متقابل آن را بیان کنند که مقابله مفرد در برابر مفرد مانند آیه یدعوننا رغبا و رهنا، مقابله خبری و پرسشی مانند آیه هل یستوی الخبیث و الطیب، مقابله یک جانبه و چندجانبه مانند آیه 22 سوره مبارکه زمر و ... که هدف همه آنان علاوه بر فصاحت ادبی، نوعی احتجاج در راستای برانگیختن فطرت های انسان ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قرآن را رابطه بین نظام تکوین و نفس انسانی دانسته و تصریح کردند قرآن کتاب تشریحی نظام هستی است که بیانگر نظام تکوین در عالم است که کتاب تشریحی و تکوینی در عالم برای بیان حقیقت انسان است.

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث فرستادن انبیاء الهی خاطر نشان کردند که خداوند در کتاب خود بیان کرد که با ارسال رسل بهانه بشر جهت نبود راهنما در راستای به تکامل رسیدن از بین رفته و حجت بر او تمام شده است.

یادآور می گردد بخش اول کارگاه مذکور در تاریخ 3/2/94 درسالن قلم دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه مازندران برگزار گردید.

لازم به ذکر است اساتید شرکت کننده در این کارگاه ضمن تکمیل نمودن فرم ارزیابی این برنامه وبیان نقاط قوت وضعف این دوره از نشست ها ،خواستار تداوم برنامه های اینچنینی و ارتباط بیشتر ومباحثه وتبادل نظر اساتید در موضوعات مشابه شدند.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: برگزاری ، تکمیلی ، سخنان ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.