استاندار اردبیل گفت:‌ با تصویب منطقه آزاد تجاری استان اردبیل و تبدیل ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم استان به آبی، روسیه بازار جدید محصولات اردبیل می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  مجید خدابخش اظهار داشت:‌ مهمترین دستاورد سفر رئیس جمهور به اردبیل اختصاص اعتبارت ویژه از صندوق توسعه ملی برای تبدیل 62 هزار هکتار از اراضی دیم استان به ویژه منطقه پارس‌آباد و بیله‌سوار به آبی بوده که این امر گام بسیار محکمی در توسعه صادرات به کشورهای همجوار به ویژه روسیه است.

وی تصریح کرد: علاوه بر تصویب منطقه آزاد تجاری توسط دولت منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز به تصویب رسیده که این دو مصوبه راهکاری بسیار اساسی برای توسعه استان اردبیل در عرصه‌های مختلف خواهد بود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل همچنین اظهار کرد:‌ اعتبارات عمرانی استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است و این نشان از اهتمام و توجه ویژه دولت به استان اردبیل است.

وی در ادامه با بیان اینکه متوسط درآمد استان اردبیل نصف درآمد کشور است، گفت: متاسفانه میزان قدرت خرید مردم در استان اردبیل به دلیل درآمد کم بسیار پایین است که امیدواریم با اهتمام ویژه دولت یازدهم حمایت‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد مردم انجام شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.