استان خراسان جنوبی ‌هزار و 400 خانواده زندانی تحت حمایت دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بیرجند، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی گفت: از این تعداد 800 خانواده در بیرجند هستند و در انجمن حمایت از زندانیان بیش از 60 درصد از فعالیت‌های انجمن در تأمین منابع تلف می‌شود و ما باید به دنبال درآمد برای این خانواده‌ها باشیم و در برنامه‌ها کمکی برای خانواده‌های زندانیان بیان نشده است.
 
اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه باید کارگروهی برای حل مشکلات خانواده زندانیان تشکیل شود، گفت: طرح توانمندسازی خانواده زندانیان در خراسان جنوبی در حال اجرا است.

وی گفت: در انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زندانی از ابتدای سال با محوریت قرار دادن آموزش برای این خانواده‌ها را آغاز کردیم و تاکنون 33 نفر را در زمینه مشاغل خانگی آموزش داده و بازار فروش محصولات تولیدی را برای آنها فراهم کردیم.

اسماعیل‌زاده افزود: از تعداد خانواده‌های تحت حمایت انجمن زندانیان خراسان جنوبی و شهر بیرجند 89 درصد فاقد شغل، 76 درصد مهاجرت به شهرها و 79 درصد تحت پوشش هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 77 نفر را شناسایی کردیم که دارای مهارت آموزشی بوده و 28 نفر در حال آموزش هستند و 31 نفر از آموزش دیده‌ها شاغل شده و در خانه مشغول هستند.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان خراسان جنوبی گفت: خانواده زندانی به دلیل مجازات، به اجبار اجتماعی مجبور به کسب مهارت می‌شود و طرح توانمندسازی خانواده‌های زندانیان در همه استان‌ها در حال انجام است و با مدیریت از صفر تا 100 درصد بوده و در این طرح خانواده زندانی از نخستین لحظه آموزش تا بازار فروش مهارت کسب می‌کند.

اسماعیل‌زاده همچنین یادآور شد: از مسئولان کشوری تقاضا داریم کارگروهی برای بررسی مشکلات زندانیان تشکیل شود زیرا خانواده زندانیان را کسی پذیرش نمی‌کند و گاهی مسئولان آن‌ها را رها می‌کنند و در بودجه هم هیچ مبلغی برای کمک به آنها دیده نشده است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.