نماینده دائم ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست دریایی، رعایت استانداردهای فنی در حمل و نقل دریایی به ویژه در حوزه خلیج فارس، بر تعهدات دولت‌ها در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، در جریان دیدار محمدحسن حبیب اله‌زاده کاردار ترددی کشورمان در انگلستان و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان بین‌المللی دریانوردی با مدیر و معاونان صندوق بین‌المللی جبران خسارات ناشی از آلودگی نفتی، دورنمای همکاری‌های کشورمان با صندوق مزبور مورد بررسی قرار گرفت.

حبیب‌اله‌زاده در این دیدار با اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست دریایی، رعایت کلیه استانداردهای فنی در حمل و نقل دریایی به ویژه در حوزه خلیج فارس، بر تعهدات دولت‌ها در این عرصه تأکید کرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران حضور فعالی را در سازمان بین‌المللی دریانوردی و سازمان‌های مرتبط داشته و تقویت همکاری‌های کشورمان با صندوق بین‌المللی جبران خسارت ناشی از آلودگی نفتی در دستورکار قرار دارد.

نماینده دایم کشورمان در سازمان بین‌المللی دریانوردی با یادآوری برگزاری موفق سمینار تخصصی صندوق بین‌المللی جبران خسارات ناشی از آلودگی نفتی که با همکای شرکت ملی نفت ایران و سازمان بنادر و دریانوردی در سال 2009 در تهران برگزار شد و به موضوع راه‌های کنترل و مدیریت آلودگی نفتی ناشی از کشتیرانی اختصاص داشت، ابراز امیدواری کرد به دلیل تامین و انتقال بخش مهمی از نفت جهان از مسیر خلیج فارس و نیز اهمیت رعایت استاندارهای محیط زیست دریایی در این منطقه، همکاری‌های فنی فیمابین دو کشور در سطوح ملی و منطقه‌ای تداوم و توسعه یابد.

خوزه مائورا مدیر صندوق بین‌المللی جبران خسارات ناشی از آلودگی نفتی نیز با اشاره به روابط خوب و سازنده با هیات جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی و اجلاس‌های صندوق گفت: طی سال‌های اخیر ارتباط و تعامل خوبی بین صندوق بین‌المللی جبران خسارت آلودگی‌های نفتی و طرف ایرانی برقرار بوده است.

وی با موفق توصیف کردن سمینار سال 2009 در تهران و استقبال از پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای منطقه خلیج فارس، آمادگی صندوق بین‌المللی جبران خسارت ناشی از آلودگی نفتی برای همکاری موثر با نهادهای ایرانی را اعلام کرد.

صندوق بین المللی جبران خسارت ناشی از آلودگی نفتی به موجب کنوانسیون بین‌المللی مسؤلیت مدنی ناشی از خسارت آلودگی نفتی (1969) و پروتکل (1992) اصلاح کنوانسیون صندوق بین‌‌المللی برای جبران خسارت آلودگی نفتی (1971) تاسیس شده و جمهوری اسلامی ایران یکی از‌ اعضاء آن به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار