در نمایشگاه دائمی قرآن که شهریورماه رونمایی می‌شود اطلاعات چهار هزار جلد قرآن شامل خط، ترجمه، تعداد و تیتراژ چاپ شناسنامه خواهند شد.

مهدی قره‌شیخلو، رییس سازمان دارالقرآن کریم در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه دائمی قرآن در سال 94 اظهار داشت: این نمایشگاه با زیربنای 500 مترمربع شهریورماه امسال هم‌زمان با جشن سی‌امین سالگرد تأسیس دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در سازمان درالقرآن ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی قرآن مجموعه‌ای فاخر و بی نظیر از قرآن‌هایی با چاپ، کتابت، قطع و خطاهای متنوع است، افزود: در این نمایشگاه در کنار هر قرآن یک شناسنامه از نوع خط، ترجمه، تعداد و تیتراژ چاپ برای آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

قره‌شیخلو ادامه داد: نمایشگاه دائمی قرآن یک گنجینه متعلق به نظام جمهوری اسلامی است که راه‌اندازی آن نیاز به طراحی، تجهیز و ایجاد سیستم نگهداری خاص دارد و امیدواریم بتوانیم این هزینه بالا را با جذب اعتبارات پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در حاشیه جشن سالگرد تأسیس دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم علاوه‌بر راه‌اندازی نمایشگاه دائمی، یک همایش بزرگ با حضور فعالان این عرصه از جمله ناشران، خطاطان و چاپ‌خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود. 

رییس سازمان درالقرآن کریم با اشاره به اینکه سایر کشورهای مسلمان از جمله عربستان قرآن‌های خود را در یک طرح و با چند خط محدود چاپ می‌کنند، افزود: در این نمایشگاه چهار هزار جلد قرآن متنوع بدون تکرار و چهارده‌هزار جلد قرآن با تکرار به نمایش گذاشته می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار