45 دفتر انجمن‌‌ اسلامی دانشجویان کشور اعلام کردند از اعضای این شورا می‌خواهیم هرچه سریع‌تر جلوی روند غیرقانونی انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را بگیرند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، 45 دفتر انجمن‌ اسلامی دانشجویان سراسر کشور در نامه‌ای به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انتصاب روسای 21 دانشگاه کشور اعلام کردند: از اعضای محترم این شورا می‌خواهیم هرچه سریع‌تر جلوی روند غیرقانونی انتخاب روسای دانشگاه‌ها را بگیرند.

در ابتدای این نامه آمده است: متاسفانه و شوربختانه در روزهای گذشته از طریق اخبار مطلع شدیم که 21 تن از روسای دانشگاه‌های کشور طی حکمی از سوی وزیر علوم منصوب شدند، که ادعا شده است این افراد پس از تایید توسط شورای 5 نفره ریاست دانشگاه‌های مختلف را بر عهده گرفته‌اند. درباره این موضوع و روند انتخاب این روسا چند نکته حائز اهمیت است.

در ادامه این نامه آمده است: ابتدا اینکه انتخاب روسای دانشگاه‌ها بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است نه کمیته 5 نفره و باید دقت داشت که شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در مورد مسائل فرهنگی کشور چگونه این وظیفه خطیر خود که مهم‌ترین دلیل برای شکل‌گیری آن است را بر عهده دیگری قرار داده است. مگر نه اینکه در ابتدای شکل گیری این شورا امام راحل(ره) به بررسی سوابق تک‌تک اعضای هیات علمی و دانشجویان تاکید می‌کند چگونه می‌شود که این شورا مسئولیت انتخاب روسای دانشگاه‌ها را از دوش خود بر می‌دارد.

این تشکل‌های دانشجویی تاکید کردند: همچنین تشکیل چنین کمیته‌ای علاوه بر مغایرت با ماده 4 آیین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها، ایراد حقوقی واضح دیگری هم دارد و آن اینکه بنا به تصریح ماده 7 آیین‌نامه داخلی شورای عالی انقلاب فرهنگی: « اعتبار هر مصوبه منوط به دو شرط است، نخست اینکه مصوبه از رای اکثریت اعضای حاضر در جلسه رای‌گیری برخوردار باشد و این اکثریت نمی‌تواند از هفت رای کمتر باشد. شرط دوم این است که لااقل یکی از رؤسای قوای سه‌گانه کشور به آن رای مثبت داده باشند. در غیراین صورت، موضوع مجددا در جلسه بعدی مطرح شده و رای‌گیری می‌شود.»

در قسمت دیگری از این نامه تاکید شد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است که این شورای 5 نفره حق انتخاب روسای دانشگاه را دارند و اگر یک نفر از 5 نفر رای مخالف بدهد کسی نمی‌تواند به عنوان رئیس انتخاب شود. پس چگونه است که با وجود غیبت یک نفر از 5 نفر باز در این شورای روندی خلاف شیوه پیشنهادی مطرح می‌شود و روسای دانشگاه‌ها انتخاب می‌شوند؟

این تشکل‌های دانشجویی ادامه دادند: چرا نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و وزرای علوم و بهداشت در این روند غیرقانونی شرکت و اقدام به رای گیری کرده‌اند؟ باید به این عزیزان عرض کرد که حضور، شرکت و اقدام به رای‌گیری در چنین کمیته‌ غیرقانونی از هر کسی انتظار می‌رفت جز از مسئولین ارشد نظام.

در پایان این نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان هم ضمن مخالفت با چنین اقداماتی از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و بویژه این پنج نفر با کمال صراحت می‌خواهد که بدون ترس از برچسب زنی‌های دیگران جلوی این روند غیر قانونی را هر چه سریع‌تر بگیرند و نگذارند، لکه ننگ قانون شکنی بر تارک شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش بندد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار