مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین گفت: موانع دست وپا گیر عضویت و بیمه پردازی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان حذف شد.

 به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ رضایی افزود: بر این اساس همه متقاضیان عضویت و بیمه پردازی در صندوق، تنها با ارایه گواهی ازسوی نهادهای متولی در روستاها مانند دهیاران، تعاونی دهیاران، تعاونی تولید روستایی، تعاونی های روستایی، جهاد کشاورزی و شرکت های سهامی زراعی می توانند نام نویسی و افراد خانواده تحت تکفل را مشمول مزایای صندوق (بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت) کنند. 

رضایی ادامه داد: همچنین این گواهی فقط یکبار و در بدو ثبت نام اخذ و برای سال های بعدی بیمه شده هیچ الزامی به تهیه و ارایه گواهی ها نخواهند داشت. 

وی اضافه کرد: با رویکرد جدید دولت  باید 70 هزار خانوار روستایی در استان تا پایان سال 96زیر پوشش مزایای صندوق قرار گیرند که در حال حاضر 24 هزار خانوار تحت پوشش مزایای صندوق در استان قرار گرفته اند .
وی پیش بینی کرد : تا پایان امسال این تعداد به بیش از 35 هزار خانوار افزایش یابد. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قزوین افزود: حق بیمه در این صندوق 15 درصد در نظر گرفته شده است که پنج درصد توسط کشاورزان و روستاییان و 10 درصد نیز توسط دولت بعنوان کارفرما پرداخت می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.