ولی پور مطرح کرد:

لزوم توجه به اجرای مجازاتهای جایگزین حبس و کاهش جمعیت کیفری

معاون قضایی و اجرای احکام مجتمع ندامتگاه تهران گفت: با اجرای مجازاتهای جایگزین حبس و کاهش جمعیت کیفری ضمن اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در سطح زندان، قبح زندان در مورد مددجویانی که مدت کوتاهی را در زندان به سر می برند از بین نمی رود.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان زندان ها واقدامات تامینی وتربیتی کشور؛ بازدید های علمی و پژوهشی با حضور۴۰ تن از اعضای کانون ویژه نخبگان بسیجی حقوقدان کشور شامل وکلا، قضات و اساتید دانشگاه برای آشنایی با اقدامات اصلاحی و تربیتی انجام گرفته از سطح اندرزگاه های مجتمع انجام شد.

بنا براین گزارش؛ درابتدای این بازدید علیرضا ولی پور معاون قضایی و اجرای احکام مجتمع ضمن تشریح نحوه پذیرش و نگهداری زندانیان توضیحاتی را در خصوص فرایند امور جاری از زمان پذیرش و تشخیص تا ترخیص زندانیان برای حاضرن در جلسه اظهار کرد.

درادمه این گزارش؛ معاون قضایی و اجرای احکام مجتمع ندامتگاه تهران با اشاره به اجرای سیاست های حبس زدایی در زمینه ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری و همچنین استفاده از مجازتهای جایگزین حبس مقرر در قانون مجازات اسلامی بر اجرای مجازات های جایگزین حبس در جهت کاستن از آمار تراکم جمعیت کیفری تاکید کرد. زیرا با اجرای مجازاتهای جایگزین حبس و کاهش جمعیت کیفری ضمن اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در سطح زندان، قبح زندان در مورد مددجویانی که مدت کوتاهی را در زندان به سر می برند از بین نمی رود.

این گزارش می افزاید؛ پناهی، مسئول کانون ویژه نخبگان بسیجی حقوقدان کشور این بازدید ها را در جهت آشنایی با وضعیت زندانیان در راهبرد آینده در جهت پیگیری پرونده ها و تصمیم گیری شایسته مثبت ارزیابی کرد.

وی در پایان با اشاره به اقدامات اصلاحی و تربیتی صورت گرفته در سطح مجتمع گفت: آنچه که بیشتر از همه در این بازدید مشخص می شود تنوع روش ها و فعالیت های فرهنگی انجام گرفته در زمینه پر کردن اوقات فراغت مددجویان است که آثار روحی و روانی مثبتی را دربر دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار