معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مشکلات زیست محیطی را می‌توان با درایت حل کرد، البته مشکلاتی چون ریزگرد‌ها، کمبود آب و آلودگی‌ هوا حاصل تفکر صنعتی دهه شصت و هفتاد است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های‌ آب، خاک و محیط زیست در مصلی تهران، اظهار کرد:‌با توجه به تجربه‌های گذشتگان هر زمان که با محیط زیست مقابله کرده‌ایم، انتقال سختی از ما گرفته است و ما باید بدانیم دست یابی به آب فقط از راه کندن زمین نیست.

وی افزود: تفکر صنعتی دهه شصت و هفتاد رو به رویی با مشکل ریزگرد‌ها، آلودگی‌ هوا و کمبود آب را در کشور حاصل شده است.

ستاری با اشاره به اینکه هر مشکل زیست محیطی با را عقل و تدبیر می‌توان حل کرد، بیان کرد: با توجه به اینکه مشکلات زیست محیطی از جمله آب، خاک را می‌توان با استفاده و ترکیب عقل و تدبیر حل کرد که البته در این راستا شرکت‌هایی در کشور در حال فعالیت هستند که نوپا هستند و هیچگاه به این فکر نکرده‌ایم که از این طریق می‌توان ثروت تولید کرد.

وی ادامه داد: یکی از ستاد‌هایی که در معاونت به آن توجه شده، ستاد آب، خشکسالی و محیط زیست است که در واقع با عقل و دانش می‌توان مشکلات آن را حل کرد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع کمبود آب به یک معضل در کشور تبدیل شده است و ما نیز بی توجهی و کم کاری کرده‌ایم، توانسته‌ایم در سال‌های گذشته تکنولوژی‌ بومی را توسعه دهیم، به گونه‌ای که در حال حاضر در بخش تصفیه پساب، حذف آرسنیک از آب و استفاده از فناوری نانو، فعالیت‌های خوبی انجام دهیم و البته به پیشرفت و گستردگی در آن نیاز داریم.

جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست از روز شنبه 23 خرداد به مدت چهار روز در مصلی امام خمینی (ره) برپا است.

ستاری در پایان تاکید کرد: حمایت‌های معاونت از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه ضروری و به دلیل نیاز کشور است و برای حمایت از این شرکت‌ها، وام‌های کم بهره در صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت‌هایی در معاونت علمی ریاست جمهوری در نظر گرفته شده که در اجرا است و ما باید ثابت کنیم که پژوهشی درآمد زا می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار