مدیرعامل شرکت توربین ماشین خاورمیانه با اشاره به اینکه هم اکنون تولید بیش از ۳۳ دستگاه توربین در دستور کار این شرکت قرار گرفته است، گفت: نخستین توربین گازی سولار سنتار ساخت داخل ظرف 10 روز آینده در مناطق نفتخیز جنوب نصب و راه‌اندازی می‌شود.

حسن هلالی؛ در گفتگو با خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به توان ساخت توربین‌های گازی در کشور در کلاس‌های مختلف، اظهار داشت: این کلاس از توربین گازی تاکنون در کشور تولید نشده بود و اکنون با این دستاورد بخش قابل توجهی از نیاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب و بسیاری از شرکت‌های دیگر تامین می‌شود.

وی با اعلام این که شرکت توربین ماشین خاورمیانه هم اکنون سالانه ٣٥ تا ٤٠ میلیارد تومان تعهد کاری دارد و می‌تواند این مقدار را تا ١٦٠ میلیارد تومان افزایش دهد، افزود: امیدواریم با محول شدن ماموریت‌های تازه از سوی شرکت ملی نفت از توان و ظرفیت این شرکت استفاده کافی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت توربین ماشین خاورمیانه گفت: این شرکت تا کنون ٤٣٠ نوع محصول به صنعت نفت تحویل داده است، بیش از ٣٠ دستگاه از این مدل توربین با سفارش شرکت کالای تهران در دستور کار قرار گرفته است که برای ١٥ دستگاه آن اعلام نیاز شده است، اما باقیمانده آنها هنوز قطعی نشده‌اند.

تولید ۳۳ دستگاه توربین گازی سولار سنتار در داخل کشور

هلالی افزود: هم اکنون تولید بیش از ۳۳ دستگاه توربین در دستور کار شرکت توربین ماشین خاورمیانه قرار گرفته است و تا کنون حدود ۱۰ تا ۱۵ توربین بنابر اعلام نیاز صنعت نفت در حال تولید است.

وی با بیان اینکه توسعه توربین‌های گازی نقش کلیدی در صنعت نفت دارد، گفت: شرکت توربین ماشین خاورمیانه در چند سال گذشته برای تعمیر و تولید قطعات توربین گازی اقدام کرد و بعد از گذشت ۱۳ سال موفق به تولید تمام قطعات این توربین و در نهایت تولید کامل این توربین با توان بالا بومی و ملی شد.

وی خاطرنشان کرد: این توربین بعد از مراحل نهایی تست و رونمایی به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحویل داده شده و ظرف 10 روز آینده در مجتمع صنعتی شماره یک مارون - ایستگاه تقویت فشار گاز نصب و راه اندازی می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار