به گزارش
حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حسن احمدینوری درباره آخرین وضعیت روند اجرایی آزادراه قزوین-رشت گفت: آزادراههای کشور باید با مشارکت بخش خصوصی احداث شوند، ۱۲۷ کیلومتر از آزادراه قزوین- رشت با مشارکت سازمان راهداری و بانک تجارت شامل حدود ۳۲ کیلومتر از امامزاده هاشم تا شمال رودبار و حدود ۹۶ کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین احداث و به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر از آزادراه قزوین- رشت در منطقه منجیل به رودبار است که در یک منطقه بسیار کوهستانی و لغزشی قرار دارد گفت: این منطقه دارای گسلهای بسیار زیادی است؛ ضمن اینکه در کنار این محور رودخانه سفیدرود و خط آهن عبور میکند که فعالیت در این بخش را دشوار کرده است.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای کشور با تاکید بر اینکه اجرای این ۱۱ کیلومتر پروژه پیچیدگیهای خاص خود را دارد، ادامه داد: بعد از تکمیل ۱۲۷ کیلومتر، برای جذب سرمایه گذار در فاز بعدی اقدام و مطالعات مربوطه انجام شد.
احمدی نوری با اشاره به اینکه هزینه اجرایی این ۱۱ کیلومتر حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است که این اعتبار تناسبی با پیوست قانونی ندارد، گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اجرای این پروژه جزء اولویتها قرار گرفت.
وی گفت: ۱۱ کیلومتر باقیمانده از این آزادراه در قالب دو بخش در دست احداث است که عملیات اجرایی بخش اول آن به طول ۳ کیلومتر و ۲۰۰ متر آغاز شده اما این فاز به دلیل داشتن تونل و پل روی سفید رود سختترین فاز این پروژه است که تاکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: این پروژه جزء پروژههای اولویتدار دولت در راههای منتهی به شمال است و فعالیت با جدیت در آن ادامه دارد.
انتهای پیام/