کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان اولویت دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.

کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان اولویت دانشگاه آزاد اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بیرجند، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان اولویت دانشگاه آزاد اسلامی کشور است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور صبح امروز در نشست هیات امنای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاری و کاهش وابستگی به شهریه اولویت این دانشگاه است که در این خصوص افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در دستور کار قرار گرفته است.

آقای میرزاده افزود: در این خصوص سهمیه دانشجو تحصیلات تکمیلی در سال 94، 530 هزار نفر بوده است که با پذیرش دانشجو در بهمن از این تعداد هم بیشتر می شود.

وی راه اندازی سامانه ساها و طرح شفا را از دیگر طرحهای این دانشگاه برای توسعه علمی و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد.

سامانه ساها یک آزمایشگاه ملی با 11 هزار مترمربع فضای آزمایشگاهی و کارگاهی است که 31 اردیبهشت ماه امسال رونمایی شده تا دانشجویان از آن استفاده کنندو در طرح شفا نیز شرکتهای فناوری آزاد با تبدیل اراضی دانشگاه آزاد به پارک های فناوری شرایط اشتغال برای فارغ التحصیلان را فراهم می کنند.

وی همچنین از استخدام 5 هزار هیات علمی برای واحدهای دانشگاه آزاد کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد این تعداد تا سال 96 به 20 هزار نفر برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور همچنین از تجمیع واحدهای این دانشگاه در شهرستان های مختلف و راه اندازی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی از اول تیرماه خبر داد و گفت: تقویت واحدها، کاهش هزینه ها و چابکسازی از مزایای این طرح است.

میرزاده با اشاره به ظرفیت‌های معدنی غنی استان خراسان جنوبی بویژه زغال سنگ، 5 محصول کشاورزی استراتژیک و گیاهان دارویی گفت: واحدهای دانشگاه آزاد باید از این ظرفیت‌ها برای فعالیتهای اقتصادی و تولید ثروت استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.