مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به ایجاد خدمات رفاهی برای ایثارگران گفت: مجتمع توانبخشی ایثارگران زنجان تکمیل می‌شود.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ ، امیرعلی نیک‌بخش امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اظهار داشت: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به برکت خون پاک شهدا به دست آمده که باید این ایثارگری‌ها به منظور تداوم انقلاب ادامه یابد.
وی با اشاره به اینکه جنگ عاشورا 8 ساعت به طول انجامید و هنوز نهضت آن پررنگ‌تر و پرشورتر در قلوب مسلمانان جا دارد، ابراز کرد: جنگ تحمیلی 8 ساله با هدایت‌های امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری به صاحب اصلی خود خواهد رسید.
وی مهمترین رویکردهای این نهاد در سال‌های اخیر را تعامل همه جانبه با دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها، نمایندگان مجلس و سایر اقشار جامعه، ایجاد آرامش و تکریم ایثارگران و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.
مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از دیگر رویکردهای این نهاد به عمل به راهکارهای ابلاغی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاوتی از مهمترین این راهکارها است که علم جدیدی برای اقتصاددانان کشور محسوب می‌شود.
وی از مهمترین اقدامات انجام شده در 3 سال اخیر در بنیاد شهید استان زنجان به تأمین مسکن بیش از 850 ایثارگر از طریق پرداخت تسهیلات و نیز مناسب‌سازی مسکن 468 نفر اشاره کرد.
نیک‌بخش با اشاره به توافق با اداره راه و شهرسازی مبنی بر تأمین 1600 قطعه زمین برای ایثارگران گفت: واگذاری 400 قطعه زمین در مرحله انعقاد قرارداد است.
وی بیان کرد: 51 گلزار شهدا در استان زنجان معادل یک هزار و 124 مزار شهید ساماندهی شده که 16 درصد باقی‌مانده به ویژه گلزارهای شهدا در روستاها امسال ساماندهی می‌شود.
مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در مورد تأمین امکانات رفاهی برای ایثارگران ابراز کرد: مجتمع توانبخشی به عنوان بزرگترین مجموعه با 13 هزار مترمربع تکمیل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: فاز نخست و بخش ورزشی این مجتمع با 3 هزار متر مربع و اعتباری بیش از 30 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.
نیک‌بخش ابراز کرد: 2700 نفر از والدین و همسران ایثارگران تحت پوشش پایش سلامت به شکل مستمر قرار گرفتند و 99 درصد ایثارگران از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.
وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه تعاون گفت: تأسیس صندوق شاهد از برکات این بنیاد بوده که در طول 3 سال گذشته 4250 نفر از تسهیلات این صندوق بهره‌مند شدند.
مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: در سال‌های اخیر با وجود محدودیت‌های اشتغال در کشور 667 نفر از ایثارگران استخدام شده و یا از تسهیلات خود اشتغالی استفاده کردند.
وی با اشاره به اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده‌های معزز شهدا عنوان کرد: در پی جمع‌آوری اسناد رزمندگان، تا کنون 9600 فقره اسناد مربوط به ایثارگران جمع‌آوری شده است.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.