با تلاش ماموران يگان حفاظت منابع طبيعي ، حريق در ارتفاعات برفخانه طزرجان مهار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران یزد؛رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفت با اعلام اين خبر گفت :حريق حدود ساعت 13 روز جمعه 22 خرداد ماه در مسير برفخانه طزرجان شهرستان تفت آغاز شد .

غلامرضا درخشان افزود: با حضور ماموران يگان حفاظت اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفت و اعزام ماموران از اداره كل عمليات اطفاي حريق تا ساعت 20 ادامه داشت .
وي اظهار داشت :طي اين آتش سوزي بيش از 2 هكتار از مراتع كه عموما در مناطق شيب دار ، كوهستاني و صعب العبور قرار دارند طعمه حريق شده است .

وي افزود: علت شروع آتش سوزي در حال بررسي است اما طبق تحقيقات اوليه احتمال شروع آتش ناشي از ته سيگار توسط گردشگران دور از ذهن نيست .

رييس اداره منابع و آبخيزداري شهرستان تفت گفت :گرماي هوا و خشكيدگي مراتع شرايط مناسبي را براي ايجاد و گسترش سريع آتش بوجود آورده و متاسفانه وزش باد به دامن زدن به آتش كمك مي كند .
درخشان افزود :مراتع آسيب ديده عمدتا داراي گونه هاي درمنه ، گون و چوبك و با پوشش حدود 20 درصد گزارش شده است .

وي خاطرنشان ساخت:با توجه به شرايط فعلي مراتع ، روشن نمودن آتش در اين عرصه ها خطرناك بوده و ممنوع مي باشد . وي افزود در شرايط كنوني حتي يك ته سيگار هم مي تواند به ايجاد حريق بزرگ در منطقه منجر شود از اين رو لازم است هشياري و مراقبت لازم در اين خصوص به عمل آيد
.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.