نخست وزیر عراق اعلام کرد منابع مالی نیروهای بسیج مردمی از جانب دولت عراق تامین می شود و آنها بخشی از نیروهای امنیتی عراق به شمار می روند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "القدس العربی"؛ "حیدر العبادی"  نخست وزیر عراق با حضور در جشنواره "بسیج مردمی" گفت: دشمن، سرزمین ما را اشغال کرده، مقدسات ما را هتک حرمت می کند و مردم بی گناه ما را می کشد؛ همگی ما اعم از دولت و مردم باید از میهن خود دفاع کنیم.

او افزود: من در اینجا اعلام می کنم منابع مالی و تسلیحاتی بسیج مردمی که به ندای مرجعیت لبیک گفته اند، از جانب دولت و کمک های مردمی تامین می شود.

العبادی با تاکید بر اینکه در عراق تنها نیروهای عراقی با گروه های تروریستی و مسلح مبارزه می کنند تصریح کرد: مشاوران نظامی جمهوری اسلامی ایران و ائتلاف بین المللی در عراق حضور دارند و ما از این موضوع استقبال می کنیم.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: کسانی که نیروهای بسیج مردمی را "نیروهای بسیج شیعی" خطاب می کنند در اشتباه  هستند؛ چرا که در میان این نیروها از تمام اقشار جامعه عراقی حضور دارند.

العبادی در پایان تاکید کرد نیروهای بسیج مردمی تحت فرماندهی کل نیروهای عراقی عمل می کنند و هنگامی که از نیروهای بسیج مردمی سخنی گفته می شود، در واقع در خصوص بخشی از نیروهای امنیتی عراق صحبت شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار