مشاور عالی سازمان سنجش از تشریح جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال 94 در 5 گروه آزمایشی گفت: سوالات گروه‌های آزمایشی 5 گانه خارج از کشور از ساعت 12 امروز شنبه 23 خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در آزمون سراسری سال 94 تعداد 877 هزار و 835 داوطلب ثبت نام کردند. که این آمار نسبت به آمار داوطلبان آزمون سراسری سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: براساس ضوابط تعداد 45 هزار و 550 داوطلب از گروه‌های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی و زبان علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و تعداد 105 هزار و 882 داوطلب از گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی و هنر علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی اعلام کردند. به این ترتیب برای تعداد یک میلیون و 29 هزار و 267 نفر کارت ورود به جلسه صادر و آزمون برگزار شد.

وی افزود: از تعداد 877 هزار و 835 داوطلب ثبت نام کننده در آزمون سراسری سال 94 تعداد 819 هزار و 684 داوطلب برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون خود اقدام کردند که در جمع روز 5 شنبه 21 خرداد ماه آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و در بعد از ظهر روز 5 شنبه 21 خرداد ماه آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر در 365 شهرستان و 463 حوزه امتحانی برگزار شد. در این آزمون‌های مذکور آزمون‌ها برای تعداد 419 هزار و 268 داوطلب برگزار شد.

توکلی ادامه داد: در صبح روز جمعه 22 خرداد ماه آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی و در بعد از ظهر همان روز آزمون زبانهای خارجه در 365 شهرستان و بخش کشور، 17 کشور خارجی و 463 حوزه امتحانی برگزار شد. روز جمعه 22 خرداد ماه آزمون‌ها برای تعداد 609 هزار و 999داوطلب برگزار شد.

وی بیان کرد: لازم به ذکر است که 2 ساعت پس از پایان برگزاری هر گروه آزمایشی سوالات دفترچه آزمایشی، سوالات دفترچه آزمون عمومی و اختصاصی داوطلب گروه آزمایشی مربوط بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شده است و سوالات دفترچه آزمون عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه آزمون سراسری سال 94 خارج از کشور نیز از ساعت 12 امروز شنبه 23 خرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

وی در پایان  گفت: به منظور ارتقا کیفیت حوزه‌های برگزاری آزمون پرسشنامه‌ای حاوی 18 سوال برای مراحل مختلف آزمون از جلسه ثبت نام تا برگزاری آزمون تهیه شده است و هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد که داوطلبان شرکت کننده در آزمون می‌توانند تا چهارشنبه 27 خرداد ماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و برای تکمیل پرسشنامه اینترنتی مذکور اقدام کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار