معاون وزیر رفاه ورئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کمبود اعتبارات سازمان بهزیستی را با مشکل مواجه می کند گفت:‌ ارائه خدمات مطلوب‌ بهزیستی با بودجه های فعلی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ انوشیروان محسنی بند پی ، امروز در همایش علمی کاربردی معاونین امور اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه آمار و ارقام مسایل اجتماعی در کشور نگران کننده است ، افزود: با افزایش معضلات انتظارات از سازمان بهزیستی نیز بالا می رود و برای تحلیل معضلات اجتماعی باید اصول مختلف را مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: توجه به سطوح مختلف مدیریتی در رفع معضلات اجتماعی مهم است و از سطح خرد خانواده تا سطوح کلان باید مورد توجه باشد و از نگاه تک بعدی به معضلات اجتماعی باید پرهیز کرد و به عنوان مثال در زمینه سرپرست خانوار و زنان سرپرست به مسائل مختلف باید توجه کرد.

محسنی بند پی خواستار نگاه سیستمی و فرایندی به معضلات کشور شد و گفت: باید سیاستهای اجتماعی مبتنی بر عقل و خرد جمعی تدوین شود و همچنان روی منابع آزمون و خطا حرکت می کنیم  و این در حالی است که با کمبود منابع روی آزمون و خطا کار می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به  تدوین سند تدبیر و توسعه در استان عنوان کرد: برنامه ریزیها باید مبتنی بر شواهد باشد تا سلامت روانی در جامعه ایجاد شود تا نگاهی وسیعتر را در جامعه ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بر کاهش آسیبهای اجتماعی استان محور تاکید کرد و گفت: هر استانی که آسیب اجتماعی آن به عنوان شاخصی در حال رشد است باید به آن محور و کاهش آن توجه بیشتری شود و پویایی سازمان بهزیستی در پرهیز از روزمرگی است تا اهداف کلان تامین شده و حمایت مراکز مختلف را شاهد باشیم.

وی بر آگاهی رسانی عمومی در جامعه تاکید کرد و گفت: آگاه سازی مداوم و مستمر در زمینه خدمات اورژانس اجتماعی حایز اهمیت است و تلاش در جهت ترخیص فرزندان تحت پوشش نیز یک شاخص ارزیابی تیم های بهزیستی است.

وی بر آغاز نخبه یابی در سنین پایین تاکید کرد و گفت: فعالیت جدی در مهدهای کودک ضروری است تا کودکان نخبه از سن پائین شناسایی شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اختلال های اضطرابی در جامعه یاد آور شد: این  اختلال ها می تواند در زمینه مشکلات اجتماعی زمینه سازی کند و باید توجه کافی به این امر داشت.

وی به فعالیت کمیته های تخصصی در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: تحلیل های راهبردی به صورت مستمر مورد توجه است تا بتوانیم به مشکلات فائق آییم.

حبیب اله مسعودی فرید ، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه پدیده طلاق در کشورهای مختلف دارای علل مختلف است‌، افزود: با بررسی کشورهایی که در آنها طلاق زیاد است عوامل مختلفی دخیل هستند که مسائل مالی یکی از آنها است.

وی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی یک مساله بین بخشی است و درزمینه شکل گیری آسیب های اجتماعی بی عدالتی و محرومیت دارای اهمیت خاصی است که باید مرتفع شوند.

محسن ارشد زاده ، مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به برخی برنامه های استانی گفت:درراستای اجرای برنامه سند تدبیر توسعه در آذربایجان شرقی برنامه های متعددی را داریم که در همین زمینه دو برنامه با مشارکت خیرین در حال اجرا است و در هفته دولت به بهره برداری می رسد و 7 پروژه نیز در شهرستانها در حال اجرا است و ارزش پروژه ها در حدود 14 میلیارد تومان است.

وی از سه برابری شدن درآمد اختصاصی استان در دو سال اخیر خبر داد و گفت: درآمد اختصاصی در سال 92 از 300 میلیون تومان بود که این رقم در سال 93 به 900 میلیون تومان رسیده است و تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل انجام شده است.

وی با بیان اینکه برند بهزیستی آذربایجان شرقی مبتنی بر اعتماد مردمی است‌،‌ افزود: تعداد مراکز و موسسات غیر دولتی استان به طور کلی 1450 موسسه می باشد.

انتهای پیام/د 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.