پژوهش اخیر بانک جهانی حاکی از آن است که بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان بدون دسترسی به خدمات بهداشتی ضروری زندگی می کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، پژوهش اخیر "بانک جهانی" نشان داد بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان با مشکل نبود امکانات بهداشتی ضروری روبرو هستند. میلیون ها نفر از آنها به دلیل الزام پرداخت هزینه های بهداشتی و حمایت نشدن از جانب دولت در فقر به سر می برند.

این گزارش 98 صفحه ای با عنوان "بررسی پوشش جهانی بهداشت،" نخستین پژوهشی است که بهداشت جهانی را با ارزیابی خدمات مراکز بهداشتی و میزان صرف هزینه هر کشور در زمینه بهداشت بررسی کرده است.

این پژوهش 37 کشور را از سالهای 2002 تا 2012 با در نظر گرفتن 7 شاخص زیر، پوشش می دهد: تنظیم خانواده، مراقبت های پیش از تولد، مراقبت های زمان زایمان، ایمن سازی کودکان، حضور کودکان در برنامه های درمانی، درمان بیماری سل و دسترسی به آب پاک.

محققان دریافتند بیش از 400 میلیون نفر از مردم دست کم به یکی از خدمات درمانی ذکر شده دسترسی ندارند. این پژوهش همچنین نشان داد 17 درصد از جمعیت جهان به دلیل الزام پرداخت کامل یا بخشی از هزینه های درمانی خود در فقر شدید به سر می برند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار