مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری قزوین گفت: با توجه به اینکه مشکل خطر تهدید ریزگردها در قزوین به یک معضل تبدیل شده، بیشترین تأثیرات آن در استانهای تهران و البرزدیده میشود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ اسدالهی افزود: قزوین منشأ کانون ریزگردهاست و بعضی از مناطق استان قزون بستری برای وقوع ریزگردها شده است ولی با توجه به اینکه استان قزوین در مسیر وزش بادها قرار دارد، در هنگام وزش باد ریزگردها از دشت قزوین به سمت آسمان تهران و البرز حرکت کرده و بیشترین آثار مخرب را در این استانها به جای میگذارد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ریزگردها بیان کرد: پرداختن به موضوع ریزگردها به اندازهای مهم و جدی است که در طرح برنامه 6 ساله سازمان منابع طبیعی در اولویت برنامهها قرار گرفته است.

اسدالهی با اشاره به منشأ ریزگردها در استان قزوین عنوان کرد: مرکز دشت قزوین تا حوزه استحفاظی شهرستان آبیک و از سمت شمال تا ورودی شهر قزوین به عنوان منشأ ریزگردها شناسایی شده و تدابیری در رابطه با راههای مقابله با این معضل پیشبینی شده است.

وی در رابطه با راههای مقابله با وقوع ریزگردها افزود: باید در مناطقی که بستر وقوع ریزگردها هستند درختکاری کنیم و همچنین پوششهای گیاهی را در این مناطق تقویت کرده تا بتوانیم در هنگام وزش باد از پخش شدن ریزگردها در این مناطق جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.