شهردار تهران گفت: اگر بخواهیم برای دین دار کردن مردم، دین و تبلیغ دین را در ساختار نظام و حکومت بیاوریم، اشتباه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در همایش سراسری علما و ائمه جماعات تهران که امروز (شنبه) در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ و باور‌های تشیع و اسلام بعد از هزار و اندی سال به یک نظام اسلامی رسیده است، اظهار کرد: این نظام اسلامی ولایی یک نعمت بزرگ الهی است که نصیب ما شده است ،  بعد از انقلاب تلاش کردیم دین و تبلیغ دین را در ساختار نظام و حکومت بیاوریم، اما اگر احساس کنیم که از این طریق می‌توانیم مردم و جامعه را دیندار و ذهنیت و رفتار آنان را دینی کنیم، اشتباه کرده‌ایم.

وی با اشاره به این مطلب که از شهرداری تهران به دلیل برپایی نماز جماعت اول وقت تقدیر شده است، گفت: من بارها اعلام کرده‌ام نماز جماعت و امر به معروف چقدر مظلوم است که شهرداری در آن اول شده است.

وی ادامه داد: نگاه ساختاری به دین وجود دارد، اما آیا این باعث شده است که ما در شهرداری عدالت را داشته باشیم و یا در بین کارکنان به سطح مطلوب رسیده باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در جامعه اسلامی دو نقطه منفی نباید وجود داشته باشد، گفت: فقر و تکاثر موضوعاتی هستند که در جامعه اسلامی نباید باشند و اگر اجامعه‌ای دارای این دو معضل بود، دیگری اسلامی نیست.

قالیباف تاکید کرد: تعلیم و تکریم دو نقطه مثبت است که در جامعه اسلامی باید وجود داشته باشد و حالا این سوال وجود دارد که آیا در جامعه ما چنین نقاطی وجود دارد که مردم و جامعه و خود آگاهی نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه بارها اعلام کرده‌ام که نه دین شناسم و نه آنچنان باید و شاید، دین دار، تصریح کرد: در کنار اتفاقاتی که در این حوزه افتاده است، یکی از موضوعاتی که ما را رنج می‌دهد، فقر و تکاثر است که باید این دو را با هم حل کنیم و اینکه چگونه باید کار کنیم که تکاثر باعث جلوگیری از فقر شود.

شهردار تهران با بیان اینکه قطعا 600 هزار خانواده در تهران وجود دارند که به خوبی زندگی می‌کنند، ادامه داد: حتما 200 هزار خانواده نیز وجود دارد که به نان شب خود محتاج هستند و ما باید کاری کنیم که با اتصال این دو قشر، نیازمندی در تهران نداشته باشیم و این کار باید در مساجد اتفاق بیفتد.

قالیباف یادآور شد: امسال تلاش کردیم و در مجموعه شهروند بسیج شدیم تا به خیرینی که می‌خواهند به نیازمندان کمک کنند، تخفیفات 30 تا 40 درصدی ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این کار نباید فقط در ماه رمضان اتفاق بیفتد،‌گفت: بسیاری از نیازمندان افراد با احترام و با شخصیتی هستند و مساجد در این زمینه باید بیش از پیش فعال باشند.

شهردار تهران در پایان گفت:‌ ما پادویی و نوکری مساجد را می‌کنیم تا بتوانیم فرهنگ قرآنی و زندگی مومنانه را با کمک شما ائمه‌ی مساجد پیش ببریم.

انتهای پیام/


برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار