گروه ها، شخصیت ها و محافل مختلف در داخل و خارج بحرین ضمن محکوم کردن ادامه بازداشت شیخ سلمان خواستار آزادی فوری وی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اللؤلؤه، شیخ محمد صنقور در خطبه های نماز جمعه امروز در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز در بحرین اهانت به شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت ملی اسلامی وفاق را اهانت به همه کسانی دانست که برای وی احترام قائل هستند.
وی در خطبه های نماز تاکید کرد، همه سازمان های حقوقی و موسسه های سیاسی و شخصیت ها در مناطق مختلف جهان اتفاق نظر دارند که شیخ علی سلمان زندانی اندیشه است.
شیخ صنقور این سؤال را مطرح کرد که چرا نظر این سازمان ها و شخصیت ها نادیده گرفته می شود.
در همین حال پس از نماز جمعه و با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی و استفاده از گلوله های گاز اشک آور علیه تظاهرکنندگان، تظاهرات گسترده ای در الدراز در حمایت از شیخ علی سلمان برگزار شد.
شرکت کنندگان در تظاهرات تصاویر شیخ سلمان را در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «دبیرکل را تنها نمی گذاریم»، آنها همچنین خواستار آزادی فوری وی شدند.
برخی دیگر از مناطق نیز شاهد تظاهرات در حمایت از شیخ سلمان با شعار «دبیرکل را تنها نمی گذاریم» بودند.
در همین حال نیروهای امنیتی یمن با یورش به منطقه کرباباد، اقدام به جمع آوری موانعی کردند که مردم برای در امان ماندن از خودروهای نیروهای امنیتی از آنها استفاده می کردند.
اهالی کرزکان نیز با برگزاری تظاهرات گسترده ای، ادامه بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم کردند و احکام قضایی ظالمانه ای را که دادگاه های بحرین صادر می کنند، محکوم و بر ادامه راه شیخ سلمان و راهبرد مسالمت آمیز وی تاکید کردند و خواستار آزادی فوری وی شدند.
شماری از علمای دینی هم در این تظاهرات شرکت داشتند.
از سوی دیگر شش نفر از کارشناسان سازمان ملل در نامه ای از دولت بحرین خواستند اطلاعاتی درباره مبانی قانونی بازداشت شیخ علی سلمان و میزان تطابق آن با منشور جهانی حقوق بشر و معاهده جهانی ویژه حقوق مدنی و سیاسی ارائه کنند.
شماری از گزارشگرهای ویژه از جمله گزارشگر ویژه تقویت و حمایت از آزادی بیان و اندیشه و نیز گزارشگر ویژه حق آزادی تجمع مسالمت آمیز و همچنین گزارشگر ویژه آزادی دستگاه قضایی این نامه را امضا کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار