بهای نفت پایه آمریکا، وست تگزاس اینترمدییت، روز جمعه در بازار معاملات نفتی نیویورک کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، فراوانی عرضه نفت در بازار جهانی که آژانس بین المللی انرژی نیز در گزارش این هفته خود بر آن تاکید کرده است عامل اصلی کاهش قیمت نفت در معاملات جهان بوده است.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه ژوییه با 71 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 60 دلار و شش سنت رسید.

جان کیلدوف کارشناس شرکت مشاور سرمایه گذاری کاپیتال که داده های پایه آماری، مدیریتی و تحلیل‌های لازم در خصوص مسائل نفتی و انرژی را نیز ارائه می‌کند، در این باره می‌گوید هم آژانس بین المللی انرژی، هم سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هر دو بر این واقعیت تاکید دارند که عرضه نفت به بازار افزایش یافته است و این روند در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

مت اسمیت Mtt از شرکت کلیپر دیتا Clipper Data نیز در این باره می گوید اقدام عربستان سعودی به افزایش صادرات نفت خود در کاهش قیمت نفت مزید بر علت شده است . عربستان سعودی از زمانی که آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده است تقاضا برای نفت افزایش خواهد یافت برای آنکه قیمت نفت افزایش نیابد اقدام به افزایش تولید نفت خود کرده است.

عاملی اصلی دیگری که باعث کاهش قیمت نفت شده است گزارش این هفته آژانس بین المللی انرژی بوده است. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش این هفته خود اعلام کرد درست است که میزان تقاضا برای نفت در بازار جهانی امسال افزایش خواهد یافت، اما از آن طرف، میزان تولید نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) نیز رو به افزایش است.

این نهاد فعال در ارزیابی بازار نفت و گاز خاطر نشان کرد میزان عرضه نفت اوپک اکنون به بیشترین حد خود از سال 2012 تاکنون رسیده است و این کارتل نفتی بیشتر از ارقام اعلام شده، نفت به بازار عرضه می کند.

سازمان بین المللی انرژی در بخش دیگری از گزارش این هفته خود درباره تناسب عرضه و تقاضا برای نفت در جهان نیز می نویسد میزان تقاضا برای نفت امسال حدود یک میلیون و 400 هزار بشکه افزایش خواهد یافت. با این یک میلیون و 400 هزار بشکه افزایش تقاضا برای نفت، میزان عرضه نفت امسال به 94 میلیون بشکه در هر روز خواهد رسید. علت افزایش تقاضا برای نفت نیز در بازار جهانی در امسال، افزایش رشد اقتصادی جهان و ارزان بودن قیمت نفت اعلام شده است. دیگر عاملی که باعث کاهش قیمت نفت در این بازار نفتی شده، افزایش ارزش دلار در مقابل یورو و دیگر ارزهای معتبر جهان بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار