در هفته جهاد کشاورزي ، 34 طرح جهاد کشاورزي در بخش‌هاي مختلف با اعتباري بالغ 120 ميليارد ريال در استان البرز بهره‌برداري مي شود.

به گزارش حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان البرز  با بيان اينکه اعتبارات افتتاح اين طرح‌ها از سهم آورده، ‌بخش خصوصي و اعتبارات دولتي است افزود: 88 ميليارد ريال بخش خصوصي و  32 ميليارد ريال سهم دولت است.

سيد مجيد موسوي افزود : با راه‌اندازي اين طرح ها که 17 طرح آب و خاک، 13طرح باغباني، 2 طرح صنايع تبديلي و2 طرح امور عشايري است ، براي 216 نفر به صورت مستقيم و براي 648 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال ايجاد مي‌شود.

وي گفت : در شهرستان نظرآباد در هفته جهاد کشاورزي 11 طرح در شهرستان ساوجبلاغ 9 طرح و در کرج هشت طرح در طالقان 4 طرح  و در اشتهارد نيز 2 طرح جهاد کشاورزي را به بهره‌برداري مي‌رسانيم.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان البرز در ادامه به اجراي طرح ضيافت به منظور تامين مواد خوراکي مردم در ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و افزود: در اجراي اين طرح مايحتاج مردم در ما مبارک رمضان مانند گوشت، مرغ، ‌تخم مرغ، خرما و.... با قيمت مناسب تأمين شده و در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

موسوي در ادامه به تشکيل صندوق توسعه کشاورزي در اين استان اشاره کرد و گفت: ميزان اعتبارات موجود در اين صندوق هم اکنون 16 ميليارد تومان است که تا کنون بالغ بر 500 ميليارد ريال به کشاورزان تسهيلات ارائه شده است.

اين مسئول همچنين از معرفي نمونه‌هاي بخش کشاورزي اين استان در هفته جهاد کشاورزي خبر داد و گفت: در هفته جهاد کشاورزي 41 نمونه بخش کشاورزي، ‌زارعت، باغباني، صنايع تبديلي،‌زنان روستايي و سربازان سازندگي و ... معرفي مي‌شوند.

موسوي با بيان اينکه در استان البرز 10 درصد مردم در روستاها زندگي مي‌کنند، گفت: استان البرز 75 هزار هکتار اراضي کشاورزي را در خود جاي داده است.

وي ادامه داد: اين ميزان شامل 27 هزار باغات و 48 هزار هکتار اراضي زارعي است که 27 هزار کشاورز و بهره‌بردار در سطح زمين‌هاي کشاورزي در اين استان فعال هستند.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان البرز با بيان اينکه استان البرز حدود يک ميليارد و 855 ميليون مترمکعب آب دارد گفت: از اين ميزان تنها 750 ميليون مترمکعب در بخش کشاورزي استفاده مي‌شود و مابقي ان در بخش‌هاي مختلف از جمله آب شرب، بخش صنعت، مصارف زيست محيطي و به خارج از استان توزيع مي‌شود.

وي با بيان اينکه استان البرز بالاترين راندمان آبياري کشاورزي کشور را دارد افزود: در اين راستا اين استان کمترين ميزان آب مصرفي را در بخش کشاورزي دارا است.

موسوي در پايان گفت : سال گذشته بيش از 1000 مورد از واحد هاي غير مجاز که بدون مجوز تغيير کاربري اقدام به ساخت ويلا در زمين هاي کشاورزي و باغات کرده اند را تخريب کرديم و امسال نيز اين روند را ادامه خواهيم داد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، روستا ، صنعت ، آب ، تولید ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار