اهدای عضو ، اهدای زندگی

دانشجوی معلمي كه قرار بود در شهرستان بردسكن خدمت كند با اهداي اعضاي خود به ساير همنوعانش نه در بستر مرگ بلكه در بستر زندگي آرميد و انسان بودن را به نمایش گذاشت.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،به نقل از صبح بردسکن، زینب میری ممرآبادی یکی از جوانان روستای ممرآباد از توابع شهرستان کاشمر است که جهت تحصیل و اشتغال با اتوبوس عازم مشهد بود، قبل از حرکت و سوار شدن به اتوبوس، جلوی ایستگاه نیروی برق فلکه شهربانی کاشمر، با یک دستگاه وانت مزدا برخورد کرده و بلافاصله به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد اعزام می‌شود.
 
تلاش ها برای احیای بافت در حال تخریب مغزش نتیجه ای نمی دهد و وی جهت اهدای عضو با رضایت اولیائش به دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی می‌شود.
 
مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، زینب میری ممرآبادی ۲۱ ساله،در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
 
ابراهیم خالقی خاطر نشان کرد: کلیه‌های زنده یاد زینب میری ممرآبادی به خانمی ۲۵ ساله و آقای ۳۲ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج میبردند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
 
وی تصریح کرد: کبد مرحومه نیز در بیمارستان منتصریه به خانم ۲۵ ساله ساکن مشهد پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید، همچنین قرنیه های این مرحومه در بیمارستان خاتم‌الانبیاء به خانمی ۲۹ ساله ساکن مشهد پیوند شد.

انتهای پیام/ع
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.