کارشناس والیبال گفت: عملکرد ملی‌پوشان دربازیهای لیگ جهانی تا کنون قابل قبول بوده است و زیر سوال بردن آنها صرفا به خاطر نتایج، کار قشنگی نیست.

حسینعلی مهرانپور کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: زیر سوال بردن عملکرد بازیکنان اصلا کار درستی نیست تمامی ملی‌پوشان تلاش خود را برای ارایه بازیهای خوب و حرفه‌ای کار گرفتند تمامی کسانی که ورزش حرفه‌ای کرده‌اند می‌دانند که این تیم برای حضور در لیگ جهانی امسال راه سختی را طی کرده است.
ملی‌پوش را زیر سوال نبرید/ کواچ باید روی احساساتش مسلط شود

 دیگران هم اگر خودشان جای این بازیکنان بگذارند باید دید که منهای مسائل فیزیولوژیکی از نظر روحی روانی هم اثرات بسیار زیادی سفرهای مختلف یا مسافتهای طولانی روی ملی‌پوشان می‌گذارد حتی در کوچکترین مساله مثل تغذیه مشکل ایجاد می‌شود چرا که بازیکنان باید در کوتاه‌ترین زمان  خود را با کشور میزبان هماهنگ کنند.

وی خاطر نشان کرد: بازیها به نسبت تا به حال بد نبود و شاید در برخی دیدارها می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم ولی مسافتهای طولانی با توجه به آسیب‌های مزمنی که ملی‌پوشان با آن دست به گریبان هستند اجازه قدرت نمایی بیشتری به والیبالیستها نداد. ما در برخی دیدارها نوسان را در عملکرد بازیکنان شاهد بودیم و علت این مساله هم به اعتقاد من به همان خستگی بیش از حد خاطر سفرهای طولانی برمی‌گردد و شما فکر کنید بازیکنان از لهستان تا کازان چندین پرواز و در فرودگاه‌های مختلف ساعتها معطلی داشتند این مساله علاوه بر ثانیه منفی جسمانی روی روان بازیکنان هم اثرات منفی داد به طوری که حد خودشان نتوانستند کار کنند. من فکر می‌کنم در بازی با روسیه با توجه به نتایج کسب شده این کشور در مسابقات قبلی بتوانم وضعیت بهتری داشته باشیم.

کارشناس والیبال گفت: هنوز فرصت صعود داریم نباید ناامید بود بازیکنان کار سختی در پیش دارند چون تیمهای لهستان و آمریکا با اختلاف امتیاز بالا جایگاه‌های نخست جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند ولی اگر در تهران و روسیه شرایط فراهم شود ما می‌توانیم بر امتیازات خود بیافزاییم همچنین این 2 تیم هنوز بازیها و سفرهای سخت خود را آغاز نکرده‌اند.

مهرانپور یادآور شد: برخی‌ها می‌گویند روسها چون می‌خواهند به جوانهای خود میدان بدهند تا در المپیک نتیجه بگیرند برای مسابقات لیگ جهانی اهمیت چندانی قائل نیستند ولی من زیاد این حرف را قبول ندارم چون برای تیمی که دارای عنوان قهرمانی المپیک است تمام مسابقات سنگین و حساس هستند اگر روسها در 2 بازی مقابل ایران تغییراتی در ارنج خود ایجاد نکنند و بازیکنان مورد نظرشان را نیاورند قاعدتا ما باید آنها را ببریم.

در طول چند سال اخیر توقعات از ملی‌پوشان بالا رفته این مساله تاثیر منفی وی کار بازیکنان ندارد؟ مهرانپور در پاسخ به این سوال اظهار داشت: خوشبختانه یا متاسفانه این توقعات روی عملکرد تیم تاثیر منفی دارد تیم ما سال قبل نتایج خوبی را در لیگ جهانی به دست آورد امسال هم تا کنون بازیهای قابل قبولی را ارایه کرده است ولی مردم باید بدانند که ازگروهی که تیم ایران در آن حضور دارد با وجود رقبای سطح بالا فقط 2 تیم صعود می‌کنند و این مساله وضعیت را سخت کرده است.

کارشناس والیبال در خصوص عملکرد کواچ در هنگام تعویض و تایم گرفتنها گفت: این مساله جای بحث و بررسی دارد البته الان نمی‌توان نظر دقیقی دارژد. فقط باید بگویم که کواچ در شرایط خیلی زود عصبانی می شود و با برخی از بازیکنان از جمله والیبالیستهای جوان و آینده‌دار مثل عبادی‌پور، رفتار تهاجمی دارد این کار اصلا حرفه‌ای نیست سرمربی باید روی احساساتش تسلط داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار